Více
    9.3 C
    Czech
    Pondělí, 3 října, 2022

    Potřebujete se během pracovního dne rychle probrat? Zkuste jógu či povzbuzení lymfatického systému

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Jak stimulovat energii a soustředění, když celý den strnule sedíte na židli u počítače? Mohou vám k tomu pomoci jógové pozice či aktivace lymfatického systému.

    Určitě znáte ty dny, kdy vám po obědě dojde energie a nejradši byste si šli lehnout. Hlava vám začne padat na klávesnici a vy se ne a ne probrat. Vyzkoušejte jógovou pozici z vinyasy navrženou právě pro tyto účely Katy Hanlon, instruktorkou jógy ve Studiu Three Yoga v Chicagu.

    Tadasana v sedě

    Posaďte se a zapojte své břišní svaly, hlavu mějte přímo nad trupem.

    Lehce ohněte ruce v loktech a natáhněte je nad hlavu. Dlaně by měly směřovat ven, prsty roztažené doširoka a zápěstí by měla být nad rameny.

    Nadechněte se nosem, rukama saháte vysoko, aniž byste krčili rameny směrem k uším.

    Vydechněte nosem a stlačte lopatky k sobě, zatímco ohýbáte lokty do stran, dokud vaše paže nejsou ve výšce ramen, čímž vytvoříte „kaktusové“ paže. Zvedněte srdce ke stropu a pokud nemáte žádné problémy s krkem, uvolněte hlavu mírně dozadu.

    Opakujte 10krát.

    Zvyšte energii: Rozhýbejte lymfu

    „Zvýšení energie je o zlepšení lymfatického toku,“ říká specialista na posturální zarovnání Brian Bradley, viceprezident společnosti Egoscue. Lymfatický systém se skládá ze sleziny, brzlíku, mandlí a adenoidů, stejně jako z mnoha kanálů a uzlin v celém těle. I když hraje roli v ochraně před infekcí a nemocemi, přispívá také k naší energetické hladině.

    „Lymfa prochází klouby ve vašem těle – vašimi rameny, kyčlemi, koleny a kotníky,“ vysvětluje Bradley. „Když jedete autem do práce, sedíte celý den u stolu, pak jedete domů a relaxujete na pohovce, nepohybujete klouby v plném rozsahu. V důsledku toho se lymfa zachytí a stagnuje.“

     Bradley doporučuje pohyby, které znovu vyrovnají vaše klouby, aby energie proudila celým tělem:

    Postavte se tak, aby nohy směřovaly přímo vpřed a byly na šířku jedné pěsti od sebe.

    Natáhněte ruce před sebe, spusťte ramena, propleťte dlaně a nasměrujte je od sebe.

    Zvedněte obě paže nad hlavu tak, aby vaše dlaně směřovaly k obloze. Při aktivní práci se dívejte vzhůru na své ruce, abyste udrželi paže vzpřímené.

    Vydržte 30 sekund a zhluboka se nadechněte.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS