Automobilka Porsche vyzkoušela zatím předsériový exemplář modernizované verze čtyřdveřového sportovního sedanu Taycan na známém okruhu Nürburgring.
Dřívější provedení tohoto vozu s motorizací Turbo S drželo na této trati rekord v kategorii silničních elektromobilů až do loňského léta, kdy jí prvenství sebrala náležitě upravená verze vozu Tesla Model S.
Čas, který nyní v Taycanu zajel vývojový jezdec Porsche Lars Kern, je ovšem o téměř osmnáct sekund lepší než ten Tesly. A v porovnání s původním rekordem Taycanu dokonce o 26 sekund lepší, což je v oblasti motorsportu opravdu obrovský rozdíl.
Pro ilustraci: Nový Taycan tomu starému na 20,8 dlouhém okruhu v německém regionu Eifel ujel o 1,3 kilometru. V některých úsecích jel navíc tempem o 25 kilometrů vyšším než dřívější verze.
Přitom jediným rozdílem mezi tímto vozem a tím, který bude dostupný pro běžné zákazníky, byla uvnitř namontovaná bezpečnostní klec a závodní sedačky.
Porsche zdůrazňuje, že časy velmi podobné tomu rekordnímu, se Larsovi Kernovi dařilo zajíždět opakovaně a několikrát za sebou bez zastavení.
„Larsův čas na kolo 7:07,55 minuty na Nordschleife je senzační a řadí Taycan do stejné ligy jako elektrická hyperauta,“ říká šéf modelové řady Porsche Taycan Kevin Giek.