Zábavní konglomerát Warner Bros. Discovery se nachází uprostřed existenční krize. Nedokáže konkurovat streamovacím platformám v rychle se měnícím tržním prostředí a zájem o tradiční televizi upadá. Společnost je na tom natolik špatně, že zvažuje rozdělení na dvě skupiny. Informují o tom CNN a Business Insider.
Hospodářské výsledky Warneru za druhý letošní kvartál zveřejněné ve středu odpoledne jsou nelichotivé. Firma odepsala ze svých aktiv 9,1 miliardy dolarů kvůli prohlubujícímu se nezájmu o tradiční televizní vysílání.
Společnost táhne ke dnu hlavně zpravodajský kanál CNN a služba HBO. V dnešní době online zpravodajství, streamingu a podcastů už konvenční televize netáhne jako v minulosti a mediální společnosti musejí měnit strategie svého podnikání.
Warner Bros. Discovery says it overpaid for its TV networks by $9 billion https://t.co/KXazSpJNib
— The Stock Market News (@_stockmarkets) August 7, 2024
Jediným světlým bodem televizního vysílání Warneru byly živé sportovní přenosy, které stále přitahují početnou skupinu diváků. Po středečních výsledcích se však akcie Warneru propadly o 11 procent na historické minimum, napsal server CNN.
Generální ředitel Warneru David Zaslav obchodníkům na Wall Street slibuje, že „všechno bude v pořádku“ a že „digitální budoucnost firmy vypadá skvěle“. Společnost ale bude muset vyřešit televizní sítě, jako jsou TNT, TBS a TLC.
Radikální řez
Sice mají smysluplné zisky, pořád jsou ale v dlouhodobém propadu. Jejich klesající popularita je pro firmu zátěž. Zaslav nyní zvažuje možná řešení, která musejí být radikální, aby byl Warner konkurenceschopný.
Společnost podle svého prohlášení zvažuje rozdělení konglomerátu na dvě samostatné skupiny – tedy WarnerMedia a Discovery. Ty se spojily v jeden celek Warner Bros. Discovery roce 2022. Tehdy však začaly tyto hospodářské problémy.
Zaslav si podle webu Business Insider uvědomuje, že to je opravdu radikální řešení, které navíc nemusí fungovat. Zvažuje se proto nejprve odprodej některých menších subjektů. Tyto akvizice by pomohly zlepšit stále rostoucí ztráty.
Adeptem na odprodej je například polský provozovatel televize TVN (TVN Group), škrty se ale zvažují i ve videoherním byznysu. „Je fér říci, že ještě před dvěma lety byly převládající podmínky pro starší mediální společnosti zcela jiné než dnes,“ uvedl šéf Warneru.
Realitu televizního byznysu se přitom nebál označit za „strašlivou“. Warner není jedinou mediální společností pokoušející se přizpůsobit rychle se měnícímu trhu, který rozvrátila revoluce v podobě Netflixu.
Podnikání Warneru zasáhl i neúspěch jeho filmových titulů, jako byl Aquaman, a stávka herců a scénáristů v Hollywoodu.