Více
    0.7 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Nový Ford Ranger je žhavým adeptem na pick-up roku

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Než byl Ford Ranger před nedávnem představen, málokdo tušil, kolik muziky se výrobcům podaří vměstnat pod kapotu. Milovníci velkých amerických strojů musí při pohledu na tenhle nový kousek roztát blahem. Nejenže se všude ukrývá tolik novinek, že je lze sotva spočítat, ale i jedinečnost pohonu je něco, s čím jsme opravdu nepočítali.

    Design je jeden velký pokrok

    Nejvýraznější změna přichází už ve chvíli, kdy k nám tenhle stroj přijíždí. Led světlomety ve tvaru C jakoby objímaly zbrusu nový gril, který se povedl více než hodně. Nejenže vypadá naprosto fantasticky, ale zároveň budí nevídaný respekt, o který přeci jen u podobných typů vozidel, jako je Ford Ranger, jde.

    Novinkou je rovněž rozvor kol, který byl prodloužen o 5cm. O stejnou délku byla rovněž rozšířena zadní část, což nám dovoluje zase naložit do našeho trucku o trochu víc, než jsme byli zvyklí. Výška zůstává poměrně stejná, ale přeci jen všichni známe, jak náročné je lezení do nákladového prostoru. Kromě toho, že Ford nevynechal již tolik známí vysouvací stupínek s rovněž vysouvacím „zábradlím“, přidal do Rangeru zabudovaný schůdek přímo za zadním kolem. I takovýto malý detail dělá obrovské věci.

    Interiér září novotou

    Interiér podstoupil změnu nejvyšší. Zapomeňme na starý design, to co přichází v novém modelu je úplně jiné a samozřejmě lepší. Volant je masivní, ale stále krásně padne do ruky a dodává pocit stability a spolehlivosti. Sadní sedadla jsou veliká, prostorná a opět působí, jako by byly vyrobeny z jednoho bloku. Přední jsou snad změna největší a to svým sportovním vzezřením. To nás krásně podpoří v nesjízdných terénech, kam se s Rangerem na 100% vydáme.

    Střed auta zastane 12 palcová dotyková obrazovka, bez které se prostě neobejdeme. Veškerá nastavení provádíme přes ni, což je na druhou stranu i lehká nevýhoda. Nový Ford je totiž hodně pokrokový a nabitý elektrotechnikou. Nechtějme ani pomýšlet na to, co by se stalo, kdyby se někde vysypal nějaký kablík a my kvůli tomu nevyjeli. Ford je sice spolehlivé auto, ale opravy nejsou nejlevnější.

    Motor je naprostý základ

    Motor je to nejdůležitější, co nás zajímá. Starých 2,5l bylo nahrazeno šestiválcem s objemem 3l v dieselu. Čísla zatím nejsou k dispozici, ale mohlo by se očekávat, že o něco převýší F-150, kde jsme mohli najít 250 koní a 597Nm. Co s jistotou říct můžeme je to, že tohle auto bude tahoun. A ne malý. Do Evropy se bohužel tenhle Ford dostane až pozdě v roce 2022. I tak se ale vyplatí čekat.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Toyota RAV4 hybrid

    Toyota a její hybridy neznají hranice. RAV4 Adventure je to pravé SUV

    Jestli jsme si na něco zvykli, tak na fakt, že hybridy jsou nedílnou složkou automobilového průmyslu a mají světu stále co nabídnout. Pro lidi, kteří váhají mezi spalovací nádherou a trochou té ohleduplnosti k životnímu prostředí, se hybridy stavějí primárně. Zákazníci si navíc oblíbili SUV modely a to znamená, že žádná automobilka nesmí zůstat pozadu. Ani Toyota.
    Reklama
    Reklama
    Reklama