Více
    9.9 C
    Czech
    Sobota, 28 května, 2022

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.

    Na nový LX jsme čekali hodně dlouho a ta pravá hodina právě udeřila. Lexus jednoduše udělal prémiovou značku LX, která je, jak se patří luxusní. V době, kdy se po silnicích prohánějí vozy jako třeba Cadillac Escalade, se prostě Japonci museli ozvat. Na trhu se tak objeví vůz, který svou velikostí a jízdními vlastnostmi potěší milovníky divokých terénů, a svým luxusem i řidiče, kteří mají rádi offroady, ale z vydlážděné silnice nikdy nesjedou.

    Přesto nový LX 600 fascinuje své okolí převážně vzhledem. Masivní konstrukce je zárukou bezpečí, ale zároveň dala prostor inženýrům a designérům se trochu vyhrát. Oproti jiným SUV působí Lexus jako obří zaoceánská loď, ve které je i stejně tolik místa. Oproti minulé verzi navíc nabízí nespočet výbav, které opravdu stojí za to. S výběrem to tedy bude na delší dobu.

    Pojízdný dům

    Přestože se nový LX drží v zajetých liniích, které zdědil po svém předchůdci, něco je přeci jen nového. Na první pohled se nevyhneme tomu, aby se náš zrak potkal s masivní maskou chladiče, která dotváří dojem nedosažitelné velikosti. Celý tenhle kolos jezdí na 20 palcových kolech, která jsou nejen neobyčejně krásná, ale můžeme se na ně, díky jejich materiálu, spolehnout i v těch nejtěžších podmínkách.

    Interiér je sice luxusní, ale naštěstí si zachoval všechny sportovní prvky, na které jsme byli zvyklí. Kromě nepřeplácaného a příjemného volantu se nám po usednutí do pohodlných sedaček naskytne pohled na prostor u řadicí páky. Tady je třeba pochválit Japonce za to, jak krásně si s designem této části vyhráli. Od páky směrem nahoru jde všechno až překvapivě logicky po sobě a celá promenáda je zakončená velikou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením a 12,3 palci.  

    Koně? Mnoho!

    Pod kapotou se toho najde taky dost. Všechny výbavy jsou opatřeny 3,5 litrovým motorem V6 twin-turbo. Koní vygeneruje 409 a krouticí moment 649Nm.

    Jak jsme již řekli, na českých silnicích Lexus LX 600 pravděpodobně neuvidíme. V Americe si za něj lidé zaplatí od 88 000 dolarů až po 127 000 dolarů. Je to dost peněz, ale kdo by nechtěl, aby mu tohle stálo v garáži?

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS