Větší, lepší, prostornější. Nový Hyundai Palisade dostal nový kabát a mnoho technologií pro bezpečnější jízdu. SUV jak má být. Korea představila svou vlajkovou loď severoamerickému trhu a ovace nebraly konce. Oproti starší verzi je vidět u modelu 2023 neskutečný posun kupředu. Zejména bezpečnost se nově staví do pozice zlatého grálu, na který je automobilka právem hrdá.
Když se letos na autosalonu v New Yorku světu představila modernizovaná verze legendárního SUV Palisade, málokdo z ní mohl spustit zrak. Model pro rok 2022 je samozřejmě legendární a schopné auto. Jeho nástupce však disponuje naprosto novou DNA. Hlavní změny přicházejí v oblasti designu, kde se zdá, že Hyundai začal objednávat steroidy ve velkém. Další neochvějnou novinkou jsou vybroušené technologie. Na těch si automobilka obzvláště zakládá. Převážně bezpečnost se proměnila v pojem, který by si mohla firma vytesat do erbu.
Design
Nejžhavější novinkou se stala bezpochyby maska chladiče. Oproti starší verzi, kde je gril lehce zahnutý, u modelu 2023 přichází mřížka s rovnou siluetou. Máme tak pocit, že se díváme na obří tank. Severoamerický trh je sice ochuzen o jedno LED světlo na každé straně, korejský však disponuje slíbenými třemi ve svislé řadě. Směrovky jsou k nerozeznání od obdélníčků hlavní masky. Toto jsou detaily, které můžou této automobilce ty ostatní závidět.
Palisade se pohybuje na 20palcových kolech. Každá jejich varianta je mistrovské dílo z designové dílny. Z boku jsou zřetelné chrániče, které jsou perfektně zamaskovány do zbytku exteriéru. Zadní část je v pravdě obří. Respekt na silnicích je zaručen.
Interiér se prezentuje v té nejluxusnější atmosféře. Kromě kožených sedaček a imitací dřeva na dveřích se můžeme těšit na vyleštěné povrchy velikou dávku elektroniky. 12palcová obrazovka infotainmentu je přehledná a ostrá. Palisade je pochopitelně sedmimístné SUV, a proto je logické, že disponuje šílenou porcí prostoru. Kufr pojme sám o sobě 509 l, po sklopení 3. řady 788 l a se všemi sedadly dole 1 150 l. Nemějme tedy strach, že se budeme v autě nějak mačkat. To u Palisade nehrozí.
Motor a výkon
Pod kapotou najdeme stejný motor, jako u předešlé verze. 3,8litrový šestiválec, který dokáže narvat do kol sílu až 291 koní. To je i na takovéto SUV solidní porce výkonu. Krouticí moment se za svou velikost rovněž nemusí stydět. 355 Nm je krásná hodnota. Palisade disponuje osmistupňovou převodovkou v automatu. Moc se tedy nenadřeme.
Mezi novinky v oblasti technologií se řadí i parkování. Automobil si bez problémů zaparkujeme a nemusíme v něm ani sedět. Není to sice světová novinka, ale i tak potěší.
USA by se mohla svého nového modelu úspěšného předchůdce dočkat v létě tohoto roku. Cenově by se měl pohybovat kolem 790 000 korun. To je skutečná almužna za takto propracovaný stroj. Můžeme jen tiše závidět.