Poměr cena/výkon je u tohoto vozu stále nedostižný. Za směšně nízkou cenu, na kterou výrobci sází, dostaneme velice praktický automobil. V České republice už se Jogger solidně zajel a lidé si tento model velmi oblíbili. Nabízí spoustu místa k sezení, přijatelný výkon, neagresivní vzhled a levný provoz, což je v dnešní době alfou i omegou úspěchu.
Stoprocentně rodinné auto. Sice se šetří, kde se dá, výsledek ovšem stojí za to, a to doslova. Cena je totiž hlavním lákadlem, který výrobci předhodili veřejnosti. Převážně mladé rodiny, které se potřebují přepravovat z bodu A do bodu B mnohdy nejen s dětmi, ale i nákupem, sáhnou právě po modelu Jogger. Kromě překvapivě velikého prostoru nabízí Dacia i chvályhodnou dávku technologií, které nám zaručeně usnadní cestování. Automobilka o svém výtvoru mluví jako o crossoveru, zkušené oko ovšem pochopí, že stylů se na designu podepsalo více.
Vzhled mnoha modelů
Dacia Jogger se inspirovala tolika modely a tolika styly designu, že už je svým způsobem vlastně originální. Na zadní části si nelze nevšimnout světlometů, které tvarem až podezřele připomínají osvětlení značky Volvo. Dacia tak chtěla vypíchnout velikost nového crossoveru a tomu jí táhlá světla dokonale napomáhají. Obecně řečeno, zezadu Jogger působí velice robustně. To oceníme hlavně při nakládání věcí.
4,5 metru dlouhý a 1,5 m široký automobil. Převážně pořádná délka je patrná na první pohled. Z boku si rovněž nelze nepovšimnout 16palcových kol a robustních plastových chráničů. Nic z toho ovšem nepůsobí špatným dojmem, naopak. Předek je pak zcela v režii značky Dacia. Neagresivní maska chladiče, LED světla s tenkými linkami, velký znak automobilky. To vše dělá z modelu Jogger to, čím je. Ojedinělé auto. Firma se navíc chlubí i střešními držáky, které bychom hledali spíše na SUV. Že by další inspirace?
Interiér je až překvapivě povedený. jsme sice obklopeni nemalým množstvím levných plastů, provedení kabiny je ovšem na jedničku. Pohodlné sedačky, vysoko posazený volant, veliká obrazovka infotainmentu a přehledný displej s rychloměry. Nejvíce nás překvapila tvrdá kulatá tlačítka pro ovládání teploty. Kvalitativně rozhodně neodpovídají rozpočtu firmy Dacia, ale spíše Audi. Stejný tvar najdeme i v modelu R8 včetně malých displejů uprostřed. Tady se Dacia skutečně předvedla v nejlepším světle.
Motor
Pod kapotou si zatím můžeme dopřát pouze jednu variantu motoru. Jednolitrový tříválec, který vyprodukuje sympatický výkon v podobě 109 koňských sil a krouticí moment 200 Nm. Pohon předních kol je už klasikou a převodovka zůstává v manuálním provedení s šesti stupni. Na cestě by měl být i hybridní model, který bude kombinovat 1,6litrový čtyřválec s elektromotorem.
Nejzákladnější verze Dacia Jogger se pohybuje kolem částky 420 000 korun. To je za zbrusu nové auto dokonalá cena. Přes všechnu svou pověst si u nás Dacia vysloužila nemalý obdiv. Šikovné auto za přijatelnou cenu.