Evropské značky se mohou začít lehce třást. Na trh se totiž dostává obří sedan, který si s konkurencí nebere servítky. Genesis, dceřiná společnost firmy Hyundai, se zaměřuje na luxusní vozy, které ovšem stále cenou nedosahují úrovně zajetých klasik. G90 nám za více než 1,5 milionu korun nabídne tolik luxusu, co by ostatní automobilky zpeněžily dvojnásobně.
Design připomíná dobře promyšlený futuristický plán. Automobil má neuvěřitelně dlouhý rozvor a celkově měří dobře přes 5 metrů. To má za následek jediné. Že v luxusně zařízené kabině bude místa více než dost. Kde automobilka rovněž zapracovala na detailech, je výkon. Pod kapotou najdeme slušnou porci koní, která rozhýbe tento dlouhý a mohutný sedan bez větších problémů. Technologicky jsme si už zvykli na to, že z Jižní Koreje nechodí věci nedotažené.
Cenově se pohybujeme ve vyšších milionech. Za základní verzi zaplatíme v přepočtu 1,7 milionu korun, dostat se ale můžeme i do hlubších cenových vod. Pokud bychom se ale podívali na BMW i7, kterému Genesis G90 šlape na paty, zjistíme, že za něj zaplatíme téměř 3 miliony korun. To už je znatelný rozdíl. Přestože byl model G90 představen už v roce 2021, na náš trh se dostal až teď. Pojďme se na něj tedy podívat pořádně zblízka.
Design
Celkově bychom měli model Genesis G90 označit za extrémně luxusní automobil. Odpovídá tomu jak exteriér, tak interiér. Přední strana karoserie se může pyšnit skvěle propracovaným grilem s majestátním znakem automobilky. LED světlomety jsou pomyslně protaženy pomocí lišt až za úroveň předního kola. Zapuštěné kliky se staly u vozidel vyšších tříd samozřejmostí. Boční linie se postupně svažuje a silueta vozu je tak ladná a elegantní. Ocenit musíme i sportovní koncovky výfuků.
Interiér kombinuje materiály jako jsou kůže, dřevěný dekor, sklo. Výrobci se zaměřili na detail. Nikde se nesetkáme s ničím, co by připomínalo levný prvek. Masivní volant, kožená sedadla. Zadní část nabízí místo pro dva cestující, a to se vším komfortem. Podložkou pod nohy, ovládání všech funkcí. Genesis G90 je to pravé luxusní auto.
Motorizace
Pod kapotou najdeme dva typy motoru. Benzínový krasavec o objemu 3,5litru dá dohromady až 380 koní. Dalším se stal 3,5litrový benzín Turbo 48 V Electric Super Charger. Tenhle mazlík vyrobí až 415 koní. Skvělý výsledek.
Verdikt
Pokud by se snad někdo rozhodoval, že si Genesis G90 pořídí, rozhodně našlápne vedle. BMW zná každý, Genesis tu začíná.