Elektrická energie jede a není automobilky, která by neměla alespoň jeden kus ve svém portfoliu. Mokka-e patří k těm nejlepším. Automobil, který byl oceněn jako německé auto roku, má rozhodně co nabídnout. Skvělý design, perfektní technologie, pohodlí, dojezd. Pouze cena se rovná klasickým taxám za elektrický vůz. Stále ještě lidé dají přednost levnějším modelům se spalovacím motorem.
Mokka-e se rovněž nabízí ve spalovací variantně, my se dnes ovšem zaměříme na verzi, která zvítězila v soutěži automobil roku 2021. Může se to zdát jako malicherné, pro elektrický vůz se ovšem jedná o mimořádné privilegium. Mokka-e se plně ztotožnila s moderní dobou a nabízí podle toho upravený design. Exteriér si nás získá svými nekonvenčními křivkami, interiér naopak překvapí svou jednoduchostí. Jedná se zkrátka o Opel, který nežije v minulosti a plně se soustředí na trh budoucnosti. Pojďme se na tento kousek podívat s lupou v ruce.
Design
Opel se pouští do vod moderních křivek a designu, který přežije. Málokteré s jeho vozů by přestalo být za pár let mimo kurz. Mokka-e má tu výhodu, že jako elektrický crossover snadněji reflektuje nové požadavky mladých zákazníků a konzervativce nijak neuráží, naopak. Přední část se shoduje svým tvarem s ostatními modely, s tím rozdílem, že maska z tvrdého plastu zakrývá celou plochu grilu. O proudění vzduchu se stará nárazník, kterému asistují dva postranní průduchy. Ty vedou vzduch za přední kola.
Co se kol týče, Opel nabízí velikosti od 16 palců do 18 palců. Všechny styly jsou ojedinělé. Nad horním okrajem skel se line chromovaná lišta. Ta vytváří dojem nízké střechy, ta je ovšem díky své černé barvě nenápadně veliká. Zadní část nese nápis Mokka. Celkově se jedná o velice zdařilý exteriér.
Kabina sice nese prvky, které bychom s úspěchem hledali i v ostatních modelech, přeci jen je ale znát, že se vezeme elektrickým vozem. Palubní desce dominují spojené obrázky infotainmentu a přístrojového panelu. Kabina je jednoduchá, praktická a rozhodně nás jen tak neomrzí.
Motor
Elektrický motor nepatří zrovna mezi největší dravce. Nabízí výkon 136 koní a točivý moment až 260 Nm. Dojezd se pohybuje kolem 338 km, což zrovna ideální hodnota není, navíc v zimě počítejme s ještě menším číslem. 30 minut času dobíjení se zdá být ideální.
Verdikt
Startovací cena, 930 000 korun. Dostat se můžeme až k milionu. Inu, elektrické vozy levné nejsou. Opel sice láka designem, na trhu najdeme ale výkonnější elektrické závodníky.