Více
    20.5 C
    Czech
    Úterý, 9 srpna, 2022

    Nejlepší jógové pozice pro páry

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Chtěli jste někdy vyzkoušet jógu společně s partnerem? Teď nemáme na mysli situaci, kdy si každý cvičíte na své vlastní podložce. Seznamte se s nejlepšími pozicemi, které můžete praktikovat společně se vzájemnou interakcí.

    Zjistíte, že jógové pozice pro páry vnesou do vaší praxe další rozměr.

    Balasana (dětská póza) a Matsyasana (rybí póza) pro páry

    1. Partner 1: Začněte na podložce. S výdechem zatlačte boky zpět do prodloužené pozice dítěte s koleny u sebe či od sebe, záleží na vás. Ruce natáhněte nad hlavu.
    2. Partner 2: Posaďte se do pozice Dandasana, čelem od partnera s boky u jeho nohou. Nadechněte se a dovolte si prohnout záda a opřít se o partnera 1.
    3. Nechte svá ramena klesnout dozadu a paže opřete o boky v tradičnější pozici ryby. Nebo pro větší protažení zvedněte ruce nad hlavu a nechte je zarovnané s partnerovými nataženými pažemi. Zatlačte chodidla do podložky, zvedněte boky a dále prohněte záda, abyste zarovnali páteř s tou partnerovou.
    4. Vydržte takto na 3 až 5 dechů.
    5. Pro uvolnění se partner 1 nadechne, spustí boky, zapojí břišní svaly a zvedne trup, aby se vrátil do Dandasany. Partner 2 se vrátí do úvodní pozice.
    6. Vyměňte si polohy mezi sebou.

    Paripurna Navasana (Boat Pose, pozice loďky) pro páry

    1. Oba partneři začnou vsedě, čelem k sobě, s koleny přitaženými k hrudníku a chodidly na podložce. Buďte od sebe vzdáleni přibližně 90 cm.
    2. Položte ruce na podložku kousek za boky. Mírně se nakloňte, držte páteře dlouhé a rovné a dbejte na to, aby se vaše záda nezakulatily. Najděte rovnovážný bod mezi kostí křížovou a kostmi sedacími.
    3. S výdechem zvedněte nohy, přičemž holeně dejte rovnoběžně s podložkou. Přitiskněte chodidla svých nohou na partnerovy.
    4. Stáhněte ramena dozadu a obě paže směrem k partnerovi, rovnoběžně s podložkou, přičemž hrudník mějte otevřený. Natáhněte se dopředu a sepněte ruce partnerovými.
    5. Tiskněte chodidla k sobě, pomalu narovnejte nohy a zvedněte je ke stropu. Vaše dvě těla vytvoří tvar W.
    6. Snažte se udržet spodní břicho zapojené a rovná záda, když se od sebe nakláníte.
    7. Dýchejte. Zkuste setrvat v póze 10 až 20 sekund a poté se vraťte do sedu.

    Adho Mukha Svanasana (pozice střechy) a Virabhadrasana III (póza bojovníka III) pro páry

    1. Oba partneři začnou v pozici Tadasana (pozice hory), jeden před druhým.
    2. Partner 1: Předkloňte se a položte ruce na podložku. Odejděte rukama od nohou, abyste se dostali do pozice střechy.
    3. Partner 2: Zvedněte levé koleno, abyste udrželi rovnováhu na pravé noze. Pomalu natáhněte levou nohu rovně dozadu a předkloňte trup. (Dávejte pozor, abyste svého partnera nekopli!) Nechte horní část chodidla spočívat na partnerově zadku.
    4. Partner 2 dokáže v tradiční póze bojovníka III vytvořit přímou linii od vašeho chodidla po temeno hlavy. Vaše paže mohou být v anjali mudře, rovně po stranách, natahovat se dozadu k nohám nebo natažené před vás. Alternativně můžete dát ruce dolů a spočinout na podložce několik centimetrů před nohama.
    5. Zůstaňte 30 sekund až 1 minutu. Poté se partner 1 spustí do pozice stolu nebo dítěte, zatímco partner 2 spustí zvednutou nohu a vrátí se do Tadasany.
    6. Opakujte na druhé noze stejně dlouho. Poté vyměňte pozice partnerů a celé zopakujte.

    Natarajasana (Lord of the Dance Pose) pro páry

    1. Oba partneři stojí v Tadasaně (pozici hory) čelem k sobě. V závislosti na vaší výšce můžete být od sebe 3-4 stopy.
    2. Každý z partnerů natáhněte pravou paži přímo dopředu a položte ji na partnerovo pravé rameno.
    3. Ohněte levé koleno a přitáhněte levou patu k zádům. Natáhněte se levou rukou dozadu, abyste sevřeli kotník.
    4. Použijte jeden druhého jako podporu, zatlačte pravé stehno dozadu a nahoru a odtlačte horní část nohy od sebe.
    5. Nakloňte své hrudníky k sobě.
    6. Vydržte 5-10 dechů a poté se uvolněte zpět do pozice hory.
    7. Opakujte na opačnou stranu.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS