Jedno z nejúspěšnějších vozidel na evropském trhu dostalo nový kabátek. Na Megane jsme byli zvyklí jako na stroj mnoha tváří. Novou verzi doplní modely hatchbacku a sedanu. Naše oči se teď budou dívat na crossover, plně v elektrice, což začíná být u většiny nově vypuštěných vozidel standard.
Megane se může pyšnit novým vzhledem, který se mimochodem opravdu povedl, ale také vcelku dobrými jízdními a výkonnostními vlastnostmi, které od rodinného auta chceme. Snad nás Francouzi nezklamou.
Renault je možná pro někoho automobilka, která není zas tak důvěryhodná a její výtvory nepřekypují ojedinělostí a nápadem. V poslední „elektro“ době se ovšem ukazuje, že tato francouzská společnost má světu nejen co nabídnout, ale že rozumí tomu, co dělá. Vědí, jak elektromobily vyrábět, prodávat, a rozumí lidem, který je chtějí řídit. Ideální kombinace.
Co si pro nás Megane připravil?
Tento nádherný kousek je poměrně pozitivně hodnocený všude, kam se podíváme. Váží 1,624 kg, na délku má úctyhodné 4,21 metry a z toho je vzdálenost kol neuvěřitelných 2,7 metrů. To dalo vývojářům prostor pro navržení dosti prostorné kabiny, ve které bude cesta do Chorvatska pohádkou. Vysoký je Megane pouze 1,5 metru, to ho ovšem vůbec nijak nezvýhodňuje a projíždí se na dvacítkových kolech, která jsou mimochodem neuvěřitelně povedená.
Pokud je řeč o elektropohonech a zelené energii, tak je nový Renault zelený až do morku kostí. Kromě toho, že je plně elektrický tak je mnoho jeho komponentů vyrobeno z recyklovaných materiálů. Z toho vyplývá, že až tenhle kousek doslouží, bude z 95% recyklovatelný. To ovšem neznamená, že ho hodíte do lesa a on se i něj postará. Takhle to opravdu nefunguje.
A co dojezd?
Zatím si můžeme vybrat ze dvou motorů, které budou naší „lásku“ pohánět. Slabší verze nám dodá 130 kobylek (96 kW) a kroutivý moment 250 Nm. Silnější a tím pádem samozřejmě dražší verze je připravená poskytnout koní 218 (160 kW) s kroutivým momentem 300 Nm. S tímto „šťavnatějším“ pohonem se vozidlo naše dostane z 0 na 100 za 7,4 s a na „maximálku“ 160 km/h.
Dojezdy jsou samozřejmě nesrovnatelné. Slabší verze nás doveze 300 km daleko, což je na elektromobil sice stálé uspokojivé, ale ona silnější konfigurace se jí muže se svým dojezdem 470 km tak akorát vysmát. Je vcelku jasné, jaký typ motoru bude rozumnější pořídit.
Nový Reanult Megane E-Tech bude k dostání od února 2022. Nezbývá nám než se těšit, až budeme tenhle Renault vídat na silnicích, protože mezi námi, je to prostě krásné auto.