Více
    30.5 C
    Czech
    Neděle, 26 června, 2022

    Motorka inspirovaná Dakarem. Ducati DesertX

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Motocykl vhodný do každého prostředí a speciálně do písčitého. Našlapaný stroj od firmy Ducati, který se ničeho nezalekne. Po zdlouhavém a náročném testování vyslala italská firma do světa motocykl, kterému vyhovuje špína a tvrdé podmínky. Konkurent modelům jako je KTM Adveture R. DesertX reprezentuje abnormální schopnosti a chvályhodnou spolehlivost. 

    Rok 2022 přinesl světu nemalé množství novinek, mezi které se rozhodně řadí i rebel ze stáje Ducati DesertX. Tenhle stroj byl inspirován Dakarem, díky kterému se stal až nezvykle populárním. Kombinuje veškeré pohodlí novodobých mašin s nezlomnou dravostí, se kterou ničí jakýkoli terén. Lidé, kteří rádi dlouhé cesty, by měli rozhodně zbystřit. Veliké motorky pro tento účel nepřicházejí jen od firmy BMW, ale i Italové umí vytvořit kompaktní a spolehlivý stroj. DesertX navíc uvítá, pokud budou dlouhé jízdy zpestřeny drsným a nesjízdným terénem. 

    Design Dakaru 

    Málokterá motorka je tak originální a osobitá, jako právě DesertX. Svou ergonomií konkuruje robustním cesťákům, svou vahou a technologiemi pak dravým endurům. Nejvýraznějším prvkem tohoto motocyklu se rozhodně staly přední světlomety. Tyto kulaté LED oči rozzáří i tu nejčernější tmu. Přerušování ve tvaru písmene X navíc přináší naprostou ojedinělost a my si tím pádem Ducati rozhodně nespleteme. 

    Další složkou úspěšného designu jsou kola. Tato úzká vypletená monstra disponují tvrdým, drsným profilem a velikostí 21 a 18 palců. Do písečného prostředí ideální volba. Pocit robustního stroje vyvolává i hliníkový kryt, který objal téměř celou část motoru. Jízdní pozice se krásně vzpřímila a pro řídítka se nemusíme natahovat až na konec světa. Pohodlí je i díky sedlu, které se vzdálilo od země na 0,875 m, na daleko vyšší úrovni. 

    Rozvor 1,608 m a hmotnost 202 kg. Nejedná se o ten nejlehčí motocykl, i tak ale dovoluje jezdci zcela využít dravý a terénní potenciál. Skoky a hrboly nemají sebemenší šanci hlavně zásluhou odpružení. Přední nastavitelná vidlice KYB 46 mm i zadní nastavitelná KYB hliníková kyvná vidlice odvádějí velice kvalitní práci. 

    Motor, základ úspěchu 

    Kapalinou chlazený dvouválec do tvaru písmene L se čtyřmi ventily vhání do kola sílu 110 koní, takže cca 81 kW. Tenhle motor o objemu 937 cc dokáže navíc vyprodukovat krouticí moment 92 Nm. Takový výkon už je znát. 

    394 000 korun je cena za tento speciální a neskutečně schopný motocykl. Ducati DesertX si rozhodně zaslouží velikou pozornost. 

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS