Překvapivě ani Tesla, ani Volkswagen nevedou po jedenácti měsících letošního roku žebříček nejúspěšnějších značek v oblasti prodeje elektrických vozidel. K předstižení Volkswagenu stuttgartskému výrobci prémiových vozů pomohl také výborný listopadový výsledek. Naopak dosud vedoucí Volkswagen se dokonce propadl až na třetí místo za BMW.
Je ovšem pravdou, že právě Mercedes těží ze stále přetrvávajícího zájmu jejich zákazníků o modely s pohonem plug-in hybrid, kterých prodává více než čistých elektromobilů.
Jinak se ale v listopadu zájem o elektrická vozidla meziročně snížil, což souvisí s omezením vládních pobídek na nákup elektromobilů. Jde o citelný pokles ve výši 39 procent.
I tak ale stále mají elektromobily (v součtu bateriových a plug-in hybridních vozů) na německém trhu stále podíl 25,7 procenta. Samotné elektromobily si z celkového koláče ukrojily 18,3 procenta a plug-in hybridy 7,4 procenta. Za jedenáct měsíců činí letos v Německu podíl elektrických vozidel na celkovém objemu trhu s novými osobními auty více než 24 procent.
Nejžádanějším elektromobilem v Německu zůstává nadále Tesla Model Y. Za ní následují na druhé a třetí pozici Volkswagen ID.4/ID.5 a Volkswagen ID.3. Čtvrtou pozici se zatím letos více než dvaceti tisíci do provozu zaregistrovanými exempláři zaujímá Škoda Enyaq. Třeba Tesla Model 3 je s odstupem více než pěti tisíc kusů až osmá.