Japonská automobilka Mazda si nově podmaňuje srdce svých zákazníků modelem MX-5. Ten sice není neznámý, kvalitou ovšem poskočil vpřed. Hlavním úkolem výrobců bylo vyvinout automobil, který bude jasně deklarovat, že právě v něm zažijeme vzrušující dynamiku při jízdě. Cenou se ale dostaneme na pomyslnou hranici. Sporťák nás vyjde na více než 800 000 korun.
Je až s podivem, jak Japonci dokážou pracovat s dojmy a detaily. Tak například fráze „Jinba Ittai“ se pod rukama lidí z Mazdy proměnila v prvek, za který je potřeba přimhouřit oko a připlatit si. Toto spojení označuje vztah mezi řidičem a jeho vozem. S designem, kterého se Mazda drží, lze tento vztah vybudovat velice snadno. Vděčíme za to převážně skvělé ergonomii vozu, ale také například barevnému odstínu legendární varianty Soul Red Crystal. Není ovšem jediná. Nově si Japonci pohrávají s vzorem Zircon Sand. Ten je možné spatřit na více modelech. Není ovšem pochyb, že sporťáku, jakým je právě MX-5, sluší nejvíce rudá, která budí vášně. Pojďme se zblízka na tuhle Mazdu podívat.
Design
Celkově nás na první pohled u modelu MX-5 upoutají prvky, které nemají u jiných verzí obdoby. Plátěná střecha se stala prakticky ikonickou, přední maska chladiče si nese svůj typický tvar a zadní nárazník se může pyšnit nevídaným smyslem pro dynamiku. Světlomety jsou perfektně zkosené a vytváří tak poměrně agresivní dojem. Přední nárazník se drží velice nízko. 17palcová kola z lehké slitiny nejenže šetří hmotnost, navíc i dobře vypadají. Exteriér se jednoduše povedl na jedničku.
Interiér se nese zcela v duchu sportovnosti. O všem máme přehled na nevelké obrazovce infotainmentu, volant pěkně sedne do ruky, což se krásně podepisuje na ovladatelnosti. Výrobci neváhali sáhnout po kvalitní kůži, což hned zvyšuje míru elegance i našich zážitků za volantem. Sedadla jsou tvarovaná tak, aby přirozeně tvořila opěrku hlavy. Působivý detail.
Motor
Pod kapotou se schovává 1,5litrový mazlík v benzínu, který je schopný vyvinout výkon až 132 koní. K dispozici je pouze 6stupňová manuální převodovka. Pohon zadních kol je samozřejmostí.
Verdikt
Konečně k ceně. Ta se v základu vyšplhala na 831 000 korun. Je tedy jasné, že MX-5 není levný automobil. Za služby, které nám poskytne, se to ovšem jeví jako velice příznivá nabídka.