Japonská automobilka postupně míří k čistším zítřkům bez spalovacích motorů. Mezikrokem ale stále zůstávají hybridní pohony. Ideálním příkladem praktičnosti a skvělých vlastností je model CX-60, který i v ČR sklízí nebývalý úspěch. Proč se toto SUV těší takové oblíbenosti? Elegantní styl, pohodlí, praktičnost, solidní výkon. To jsou jen části veliké skládačky, která se jmenuje „úspěch značky Mazda“.
Kromě pořádné porce místa, které najdeme jak v kabině, tak v kufru, se můžeme při koupi těšit hlavně na nestárnoucí eleganci a styl. Mazda si potrpí na to, aby její vozy působily masivně a robustně, uvnitř ale pokaždé najdeme čistý a nepřeplácaný interiér, který nás naprosto pohltí. Klíč k úspěchu ale spočívá i ve volbě materiálů. I ty zaručují fakt, že se budeme cítit při jízdě jako v bavlnce. V neposlední řadě musíme vyzdvihnout konektivitu. Mazda CX-60 je jednoduše inteligentní automobil.
Cenově se firma Mazda nedržela při zdi. Za naprostý základ si řekne 1,26 milionu korun. Dostaneme sice maximální pohodlí a mnoho technologií, startovací částka je ale opravdu příliš vysoká. Pokud bychom zatoužili po nejvíce prémiové variantě Takumi, vyjde nás až na 1,68 milionu korun. Je nutné si ale připomenout, že si kupujeme kvalitu, a to ne jen tak ledajakou, ale tu Japonskou. Mazda dokáže skutečně vydržet roky ve službě. Pojďme se na model CX-60 podívat zblízka.
Design
Přední maska umí budit respekt. Masivní mříž je zasazená do ikonického chromovaného rámu. Ten plynule navazuje na oba LED světlomety. Fantasticky navvržená kola se pohybují od 18 palců až do 20 palců. Možná nám bude připadat škoda je trápit v terénu. Zadní strana využívá svou typickou podobu. Drobný spoiler, úzké světlomety, zvednutý nárazník. Ten je navíc opatřen hned čtyřmi koncovkami výfuku.
Kabina nás okouzlí převážně svou volbou materiálu. Můžeme si zvolit koženou variantu ve dvou barvách. Ti, kteří nejsou fanoušky kůže, a to převážně v letním počasí, mohou využít extrémně příjemnou látkovou variantu. O všem máme přehled na 12palcové obrazovce infotainmentu. Objem kufru činí sám o sobě 570 litrů. Pokus sklopíme sedačky, dostaneme až 1726 litrů.
Motorizace
Pod kapotou najdeme 3,3litrový šestiválec. Ten umí vyrobit až 200 koní. Točivý moment dosahuje hodnoty až 450 Nm. Pokud sáhneme po hybridní variantě, čeká na nás až 327 koní a 500 Nm.
Verdikt
Mazda CX-60. SUV, které umí pořádně zabrat. Díky svému prémiovému vzhledu nám ale bude líto prohánět tento vůz v zabláceném terénu. Ani tam se ale neztratí.