Genesis už byl k vidění skoro po celém světě. Austrálie, Amerika a nepřekvapivě Korea. Před pár lety se ale dostal i do Evropy. Model, který vše odstartoval, je G80. Jak někteří zlí jazykové tvrdí, bavíme se o korejské verzi Mercedesu. Tenhle sedan ovšem překypuje luxusem, přestože je určený pro běžné užívání. Co si budeme nalhávat, v Asii se dá vyrobit cokoli.
Podle slov automobilky, která je podřazená firmě Hyundai, vznikl model G80, aby vyvolával ty nejniternější emoce. Když přejdeme tato marketingová hesla, můžeme sedan ohodnotit jako normální lidé. Zcela objektivně se v Koreji povedlo vyrobit automobil, který je prostě krásný.
Svým exteriérem upoutá na první pohled a interiér nádherně zapadá do filozofie luxusu pro každého. Aby byla podtržena sportovnost automobilu, budeme se potýkat s pořádnou porcí karbonu, což je odvážná kombinace s luxusem, který je absolutní prioritou.
Design
Nejdominantnější se rozhodně stala přední část. Tady G80 uchvacuje chromovanou mřížkou masky chladiče. Ta dodává automobilu potřebný luxus, který musí být patrný už z prvního dojmu. Znak táhnoucí se nad grilem sice lehce připomíná podpis firmy Bentley, možná to byl ale záměr. Ve stejném duchu mřížování se odehrává i vzhled kol. 20palcová monstra jsou možná odvážná, to se ale cení.
Zadní část disponuje LED světlomety v opravdovém a tvrdém stylu. Oproti jiným zvyklostem jsou na modelu G80 rozděleny ve dví a dojem, který budí, je tedy daleko více tajemný a uhlazený zároveň. Ocenit musíme i nárazník, který nechává vyniknout dvěma koncovkám výfuku. Chromovaná volba byla více než šťastná.
Celý Genesis měří na délku 5 m, takže je jasné, že to není žádný drobeček. Díky této dimenzi dostaneme v kabině k dispozici daleko více místa a tím pádem i pohodlí.
Interiér je v režii karbonu a chromových prvků. Krásný veliký volant navazuje na linie palubní desky. Kromě obří obrazovky infotainmentu máme k dispozici i fyzická tlačítka pro ovládání teploty. Řidič má přehled o rychlosti na digitálních budících. Nejvíce luxusním dojmem ale působí ovládání převodů. Lehkou inspiraci zde ovšem vidíme právě v Mercedesu.
Motor
2,5litrový čtyřválec, což je ideální kubatura, dokáže vyprodukovat až 300 koní a 311 Nm krouťáku. 3,5litrový šestiválec nabízí až 375 koní a 391 Nm. S tímhle už se na silnici rozhodně neztratíme. Cena startuje na 1,1 milionu korun. Vyšplhat se může pochopitelně výš.
Náš verdikt je ale jasný. Přes očividnou inspiraci německým matadorem se Korejcům povedlo stvořit krásnou, hbitou a osobitou střelu.