Více
    3 C
    Czech
    Pátek, 28 ledna, 2022

    Kombinace smyslnosti a síly dala vzniknout vozu Lexus UX 300e

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Pokud by mohla nadřazená společnost Toyota na něco žárlit, bude to odvaha, s jakou výrobci přistoupili k této elektrické krásce. Lexus vytvořil městské, plně elektrické auto, které nejenže disponuje slušným dojezdem, ale je dokonale krásné. Elektřina z něho přímo srší a nám nezbývá, než se poddat napětí, které při jeho řízení pociťujeme. To je UX 300e.

    Tenhle Lexus je nejčerstvějším přírůstkem do rodiny UX, mezi kterou patří i hybridy a benzínové motory. Jako plně elektrické vozidlo tak startuje novou etapu této věhlasné značky. Za uznání stojí i přístup, s jakým inženýři k celému projektu přistoupili. Rozhodli se vyrobit městské auto a to také udělali. Žádné kompromisy. Přestože můžeme vyjet i za město, UX 300e je navržené tak, aby nám v městských uličkách nabídlo co nejvyšší pohodlí a maximální zážitky.

    Interiér „engawa“

    Proč je vlastně tohle auto tak moc smyslné? Odpověď je ukrytá ve slově „engawa“, které značí japonskou nevázanost. Konkrétně nevázanost mezi vnějškem a vnitřkem. Jednak má díky tomu řidič dokonalý přehled, co se děje před i za vozidlem a také získává slušný odhad při manévrování. Započítává se také okolí jeho vlastní, kdy kromě pár nezbytných tlačítek nenajdeme v kabině žádné zbytečnosti.

    Dokonalý, masivní volant, dotyková obrazovka, útulné sedačky a všude plno prostoru. Tohle auto na nás neustále něčím působí a nenechá nás odpočinout. Neustále nás překvapuje svým designem a krásou, ale i praktičností. Je vidět, že s touto logikou si dal někdo práci.

    Exteriér ostrý jako katana

    Když kolem nás tohle auto projede, máme pocit, že námi projelo 1000V. Exteriér je dokonale sekaný a chladný. Všechno přesně sedí tam, kde má, světla dodávají autu nebezpečný výraz. Celé auto jakoby od zadku padalo dopředu a to vzbuzuje efekt stability a trochu i sportovnosti.

    V neposlední řadě jsou nepřehlédnutelným prvkem kola, se kterými si dal někdo velmi záležet. 17 palců z lehké slitiny dodává auto ostrost pro Japonce tak důležitou. Výroba auta připomíná výrobu starých japonských mečů. Na vše je pečlivě dohlíženo a každý díl je vyráběn až ve sterilně čistém prostředí. Po dokončení je celý výrobek znovu překontrolován kousek po kousku, aby byla zaručena naprostá dokonalost.

    Motor je motor

    Pod kapotou má Lexus motor s výkonem 150kW (204 koní), který nabízí krouticí moment 300 Nm. Lithium-iontová baterie o kapacitě 54,3 kWh poskytuje dojezd přes 400 km, což je na město skvělý výsledek. Z 0 na 100 se dostaneme za 7,5s. Zkrátka dokonalost ve všech směrech.

    Cena je stejně ostrá, jako auto samo. Pohybuje se od 1,3 milionu korun až po 1,63 milionu korun. Za kvalitu se platí a tučně. I tak tu máme ale auto, které bourá limity.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW řady 7

    Král mezi sedany. BMW řady 7 aspiruje na nejlepší kousek automobilky

    BMW dokáže vyrobit sportovní sedany, hatchbacky a všechno okolo. Dokáže se postarat i o luxusní kousky nabité elektronikou a malými, super fantastickými detaily. Řada 7 je ovšem absolutní král mezi svými kolegy i soupeři. Přestože si musíme připlatit i za polštářek pod hlavu, protože v tomhle autě nic není zadarmo, fascinuje svým výkonem, ale hlavně pohodlím.
    Audi RS e-tron GT

    Elektrické a šíleně dravé. Audi RS e-tron GT je elektromobil snů

    Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
    Hyundai Tucson

    Konkurent věhlasným SUV se pyšní novým designem a motorizací. Tohle je Hyundai Tucson

    Někteří by mohli namítat, že nový Tucson je slepenec všemožných aut dohromady. Světla podobná Peugeotu, přední maska má tvar linií velice podobný Mercedesu. Na druhou stranu je potřeba říci, že i kdyby to byla pravda, je zde tolik nových věcí, že je nový Tucson opravdu originál. Oproti předešlé verzi působí sebejistěji a dává na výběr z mnoha motorizací.
    Renault Zoe

    Malé auto s velkou duší. Renault Zoe se nenechá zastrašit

    Už nějakou dobu se lidé po městě vozí v maličkém vozítku, které konkuruje svým elektrickým rivalům jako Škoda, Mini a další. Vyplatí se ale investovat zrovna do Renaultu? Přestože svým výkonem nezaostává za konkurencí, svůj vzhled by rozhodně mohl „poladit“. Oproti své starší verzi sice udělal Renault Zoe veliký pokrok, ale stále se pár chybiček najde.
    Lexus LX 600

    Nový a nablýskaný jako nikdy předtím. Lexus LX 600 boří zavedený design

    Tenhle „fešák“ je určený převážně pro americké silnice. K nám se pravděpodobně vůbec nepodívá. Navazuje na svého předchůdce LX 570, který si vydobyl věhlas po celých Státech. Toyota ví, jak se přes značku Lexus prosadit a co její zákazníci chtějí. Zajeté pořádky narušuje převážně svým novým vzhledem, který je americký až do morku kostí. Pojďme se na něj podívat.
    Nissan Qashqai

    Nissan Qashqai dominuje trhu. Ztělesňuje ideální volbu a zajetou klasiku

    O tomto autě se mluví jako o dostupném SUVčku, přestože cena je vždycky diskutabilní. Každý si pod pojmem „dostupný“ představí něco jiného. Pravdou ale zůstává, že Qashqai si vydobyl pověst legendy mezi stroji svého druhu. Poměr výkonu a ceny zůstává stále nedostižen, alespoň podle některých. Legendární design, silný motor a koncept SUV pro město. Čím nás Japonci ještě překvapí?
    Reklama
    Reklama
    Reklama