Extrémně výkonný tahač, který zastane jakoukoli práci. Přesně toto by se mohlo tesat do masivní masky modelu RAM 1500 Classic. Výrobci dokázali posunout verzi roku 2021 o pořádný kus dopředu. Nezměnil se pouze interiér, ale také motor. Dejme sbohem klasickému šestiválci. Model 2022 si pořádně přilepšil. Za kvalitu se ovšem platí, a to tučně.
Nehynoucí klasika ze srdce USA. RAM 1500 Classic Warlock je double cabin a dokáže uvézt pořádný náklad. Profiluje se jako pracovní automobil, buďme upřímní, dokážeme ale sehnat i levnější modely. Žádný ovšem nepředstavuje styl tvrdé práce zrozené v USA. Pouze RAM dokázal dodat na trh pickup, na který se krásně kouká, ale také se nemusíme bát vydat se do lesů pro fůru klád. Přestože v ČR nemá RAM až takovou tradici, stále častěji je na silnicích k vidění. Ve Státech by nás pochopitelně vyšel na méně peněz, u nás musíme ale připočíst shipping. V základu se tedy dostaneme až na ccaq 1,3 milionu korun. Pokud ale uvážíme všechna pro a jsme skutečně lidé, kteří potřebují k práci 4×4 a robustní stavbu karoserie, cena se nemusí jevit až tak vysoká. Pojďme se na RAM 1500 Classic Warlock podívat zblízka.
Design
RAM 1500 Classic Warlock si vzal to nejlepší z ostatních modelů RAM čtvrtí generace. Jen pro zajímavost, předek najdeme v originálu na verzi RAM Rebel. Warlock tím pádem vypadá naprosto fenomenálně. Tři písmena jsou zasazena v monstrózním grilu a LED světlomety na něj pěkně navazují. Pohled nám okamžitě sjede na 20palcová kola v černím provedení.
Interiér se přeci jen lehce proměnil. Obrazovka se zvětšila, kabina zmohutněla. Stále si budeme muset zvykat na přepínání automatické převodovky vedle obrazovky. Pokud máme zkušenosti pouze s horizontálou, bude pro nás vertikála skutečným oříškem. Všude najdeme poměrně dost prostoru na nohy i hlavu, auto je navíc prošpikováno úložnými prostory. To přesně na RAM milujeme
Motor a verdikt
Pod kapotou se usadil osmiválcový motor o objemu 5,7 litru. Dá dohromady až 395 koní, což okamžitě pocítíme. Někdo by mohl tvrdit, že převodovka není tolik responzivní, pravdou ale je, že bychom museli mít skutečně výjimečný cit. Automobil za 1,3 milionu korun v základu. Za nás se koupě rozhodně vyplatí.