Reklama

Kapitol Spojených států amerických má tajné metro. Svézt se v něm ale nemůžete

Reklama

NEJČTENĚJŠÍ

Capitol Subway System je samostatná síť tří krátkých podzemních drah přepravujících převážně členy kongresu mezi několika jednotlivými budovami komplexu Kapitolu. Dvě dráhy užívají vozidla s řidičem a jedna automatický people mover.

Podél tratí je pěší koridor, který někteří zákonodárci preferují. Jízda do Kapitolu trvá 60–90 vteřin.

Historie

První linka vznikla v roce 1909 a spojovala Russell Senate Office Building s Kapitolem. Původně byly kanceláře senátorů přímo v budově Kapitolu, po dokončení Russellovy samostatné kancelářské budovy v roce 1908 nastala potřeba rychlé přepravy členů senátu na hlasování do zasedací síně. Těch bývá ve 21. století během jednoho roku v řádu stovek.

Obsluhována byla nejdříve elektrickými automobily značky Studebaker, které byly v roce 1912 nahrazeny jednokolejnicovou tratí. Tato linka prošla řadou modernizací, naposledy v roce 1994. V roce 1960 byla postavena další trať do nové Dirksenovy kancelářské budovy.

O pět let později byla spolu s otevřením budovy zprovozněna třetí linka do Rayburn House Office Building s kancelářemi členů Sněmovny reprezentantů. Trať z roku 1960 byla v roce 1982 prodloužena do zatím poslední zastávky v nové budově Hart Senate Office Building. Trať Kapitol–Dirksen–Hart od roku 1993 obsluhuje automatický people mover.

Původní linka metra byla postavena v roce 1909, aby spojila kancelářskou budovu Russell Senate s Capitol obsluhovanou auty postavenými společností Studebaker Company. Poprvé byly uvedeny do provozu 7. března 1909, v den, kdy se otevřelo metro Senátu. To bylo v roce 1912 nahrazeno jednokolejným vozidlem, které obsahovalo proutěný trenér. 

Užití

Během zasedání vlaky jezdí celý den a to až do pozdních hodin. Někteří členové kongresu tento systém neužívají (podél tratí vede pěší koridor) a to buď z preference (Hillary Clintonová, John Cornyn, Ben Cardin) nebo jako protest proti zbytečnému plýtvání peněz daňových poplatníků.

Sledujte nás na sítích

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama
Reklama