Americký styl velkého úložného prostoru a pořádného motoru pod kapotou se stal legendárním. L200 na to reaguje. Jedná se o jeden z nejvíce populárních trucků, který na evropských silnicích potkáme. Typicky japonský design se mísí s americkou silou. Tahle mašina nás odveze skutečně kamkoli. Pochopili to převážně lesníci a řemeslníci.
L200 je skvělou volbou pro ty, kteří milují americký sen a tvrdá auta, zároveň ale vyžadují japonskou preciznost a smysl pro detail. Nejnovější model Mitsubishi L200 už je v pořadí šestou generací, která brázdí nejen evropské silnice. Už od roku 1978 Japonci dokazují, že umí vyrobit opravdu všechno. Od whisky, za který by se nemuseli stydět Irčané, až po trucky, které směle konkurují americkým plnokrevníkům. Pojďme se na L200 podívat zblízka.
Design
Terénní truck, který se od své minulé verze liší především novými liniemi a křivkami. L200 je zkrátka mnohem více agresivně a dospěle vypadající auto. Oblé tvary byly nahrazeny rovnými a ostrými. Předek auta je díky tomu masivnější, než jsme byli doposud zvyklí. Maska chladiče nechává vyniknout znaku trojcípého diamatu. Lišta, na které se nachází, spojuje oba světlomety. Pod nimi najdeme masivní nárazník, který je připravený na jakýkoli terén. L200 je jednoduše řečeno zápasník.
Po stranách nás odrovnají kola o velikosti 18 palců. ta se vyznačují skutečně ostrými rysem, který připomíná japonský meč. Pickup je vcelku vysoký, proto oceníme nášlapnou lištu, která se táhne téměř po celé délce. Postupně se dostáváme až k zadní části, kterou tvoří neskutečně prostorná plošina. Pohled na zadní víku je fenomenální. LED světlomety používají tenkou linku, v klice pak najdeme parkovací kameru. Kdo jezdí s SUV nebo truckem ví, jak je tahle technologie užitečná.
Interiér lehce připomíná americký Ford F-150. Opět za to vděčíme obrazovce infotainmentu, které je obklopená typickými větráky. Fyzická tlačítka nezmizela, což je u terénních vozidel jasná výhoda. Zadní část je prostorná, přestože prostřední místo není koncipováno na delší jízdy. Kůže dodává celé kabině poctivý nádech kvality.
Motor
Pod kapotou se o výkon stará 2,3 litrový čtyřválec, který dá dohromady až 173 koní a přes 500 Nm krouticího momentu. Týká se to verze Mitsubishi L200 +. Díky této síle uvezeme na korbě až jednu tunu nákladu a za auto pohodlně připojíme 3tunový náklad.
Verdikt
Cena startuje na částce cca 900 000 korun. Za 7letou záruku a výkon je to vcelku slušná nabídka.