Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Jak provést předklon vsedě (Paschimottanasana)

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Předklon vsedě je klasická póza z Hatha jógy. Poskytuje dobré protažení celé zadní části těla, od lýtek přes hamstringy (zadní strana stehen) až po páteř.

    Také známá jako: Intenzivní dorzální protažení

    Cíle: Hamstringy, lýtka, záda

    Úroveň: Začátečník

    Výhody pozice Paschimottanasana

    Tato pozice je užitečná na protažení některých oblastí těla a otevírá vaše boky. Je vynikající pro běžce, kteří mívají napnuté hamstringy. Stejně jako mnoho jógových pozic je také považována za uklidňující. Předklony mohou pomoci zmírnit stres, a dokonce zlepšit náladu.

    Pokyny krok za krokem

    Začněte tím, že se posadíte do pozice Dandasana s nohama přímo před tělem.

    Zvedněte ruce rovně do stran a nahoru nad hlavu, natáhněte se ke stropu.

    Nadechněte se a dlouze vytáhněte páteř.

    Při výdechu se začněte naklánět dopředu. Představte si svou pánev jako misku s vodou, která se naklání.

    Při každém nádechu prodlužte páteř. K tomu můžete trochu vybočit z předklonu.

    Při každém výdechu předklon prohlubujte.

    Představte si spíše, že vaše břicho spočine na vašich stehnech, než že dáváte nos na kolena. To vám pomůže udržet vaši páteř dlouhou.

    Udržujte krk jako přirozené prodloužení páteře. Nezaklánějte hlavu při pohledu nahoru, ani ji nepředklánějte.

    Až dosáhnete plné extenze s dlouhou páteří, rozhodněte se, zda chcete zůstat takto, nebo necháte páteř zakulatit dopředu.

    Chyťte se za kotníky nebo holeně, podle toho, na co dosáhnete.

    Po celou dobu mějte nohy silně pokrčené.

    Běžné chyby

    Udržujte kolena rovná a nedovolte, aby se vyklonila do stran. Pokud k tomu dojde, sníží se natažení vašich hamstringů a zatěžujete klouby.

    V póze držte záda rovná tak dlouho, jak jen můžete. To vám pomůže plně se nadechnout.

    Potřebujete úpravu?

    Pokud je pro vás těžké sedět rovně, když máte zadek na podlaze, dejte si pod zadek vycpávku (přikrývku nebo podhlavník).

    Pokud máte potíže dosáhnout až k prstům u nohou, umístěte si kolem chodidel popruh na jógu a uchopte jej oběma rukama. Můžete také dostatečně pokrčit kolena, abyste dosáhli rukama na nohy.

    Bezpečnost

    Vyhněte se této pozici, pokud máte zranění paží, kyčlí, kotníků nebo ramen. Nenuťte se do této pozice. Pokud jste málo flexibilní, abyste se hodně ohnuli, udělejte, co můžete, ovšem vždy bez bolesti. Protože tato póza stlačuje břicho, nemusí být s plným žaludkem pohodlná.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Pozice hory

    Jak praktikovat pozici hory (Tadasana)

    Pozice hory (Tadasana) je první a základní z pozic vestoje. Budete ji často používat k přípravě na jiné ásany, ale lze ji provádět i samostatně, aby vám pomohla zlepšit držení těla.
    jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 2

    10 až 15 minut procvičování těchto pozic každý den zlepší vaši jógovou praxi. Postupem času uvidíte pozitivní efekt, který má důsledné provádění těchto strečinků na vaše delší tréninky.
    Jóga

    Jóga může zmírnit pracovní stres

    Nový výzkum naznačuje, že zaměření jógy na dech a pohyb by mohlo být klíčem k úlevě od stresu. Další studie zjistila, že jóga může být také prospěšná pro spánek a zdravé stravování.
    Jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 1

    Některé dny prostě není možné věnovat celou hodinu józe. Ale většina dní umožní tuto 10 až 15minutovou sekvenci, která protáhne záda, hamstringy a boky.
    Plýtvání jídlem

    Neplýtvat jídlem a nelpět na pocitu štěstí. To nás učí pátá Jama

    Jak můžeme v našich životech pěstovat trochu více „nepřipoutanosti“, „nechamtivosti“ a „nevlastnictví“? Začněte v malém. Zamyslete se nad vaší stravou či pocity.
    Jógové přechody

    Jógové přechody pro přípravu na další pózu. Proč jsou důležité

    Učitelé jógy vědí, jak spojit jednotlivé pozice dohromady, aby vytvořili plynulou sekvenci. Víte kdy, kde a jak přecházet mezi pozicemi?
    Reklama

    Napište svůj komentář

    Napište komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama