Více
    1.9 C
    Czech
    Pondělí 30. ledna 2023

    V Pákistánu zemřelo v neděli během dvou samostatných nehod více než 50 lidí

    V Pákistánu došlo v neděli ke dvěma samostatným nehodám, při nichž zahynulo přes 50 lidí. Na jihozápadě se zřítil autobus do rokle, přičemž začal hořet, na severozápadě se potopila výletní loď plná studentů náboženské školy. Devět z nich se stále pohřešuje, obětí tak může přibývat.

    Překvapivá adresa. Hvězdu Realu láká tým, který vloni prohrál se Slavií

    Ještě před několika lety patřil Union Berlín mezi účastníky nižších německých soutěží. Dlouhé roky hrál ve třetí lize, pak v té druhé a až v roce 2019 se vrátil zpět mezi elitu. A daří se mu skvěle, Union je o bod druhý za Bayernem a pomýšlí na titul. K tomu by mohl pomoct také Isco, pětinásobný vítěz Ligy mistrů, kterého klub láká do svých řad.

    Vědci odhalili tajemství nejslavnějšího Rembrandtova obrazu skryté pod barvami

    Vědci z celé Evropy zkoumali nejslavnější dílo jednoho z nejvýznamnějších malířů všech dob pomocí nejmodernějších technologií a odhalili jeho skryté tajemství pod povrchem. Skicu vzniklou ještě před samotným malováním a užití přísad k urychlení schnutí barvy. I velcí umělci mohli být podle nové studie netrpěliví.

    Jak protáhnout kolena, abyste snížili riziko jejich zranění při sportu

    Bolí vás kolena? Přečtěte si nejlepší způsoby, jak protáhnout šlachy a svaly, které je obklopují a podporují. Protažením a posílením snížíte riziko poranění.

    Kolenní kloub je jedním z největších kloubů v těle. Skládá se ze dvou kostí, stehenní a holenní, které jsou spojeny čtyřmi silnými vazy. Vaše koleno má také malou kost v přední části kloubu nazývanou čéška. Tato kost pomáhá vašim čtyřhlavým svalům pracovat efektivněji.

    Koleno je často zraněný kloub, s největším podílem zranění u lidí ve věku 25 až 44 let. Je zvláště náchylné k poškození během sportovních aktivit a cvičení. Protahování a posilování svalů a šlach kolenního kloubu však může pomoci snížit riziko zranění.

    Jak protáhnout kolenní šlachy a svaly

    Protahování kolenních šlach a svalů lze provádět důslednými pohyby, které pomáhají uvolnit těsná místa. Cviky jako je protažení iliotibiálního pásu, protažení kvadricepsů, protažení hamstringů a protažení lýtka pomohou zmírnit napětí a snížit bolest. Zkuste vydržet každé protažení alespoň 30 sekund a navyšujte čas, jak si na ten pocit zvyknete.

    Pokud trpíte bolestí kolen nebo jste prodělali úraz, poraďte se nejdříve s vaším lékařem.

    Protažení iliotibiálního pásu

    Začněte ze stoje. Překřižte pravou nohu za levou. Nakloňte se doleva, dokud neucítíte natažení vnější strany stehna. Vydržte 30 sekund. Opakujte pětkrát a poté nohy vyměňte.

    Můžete také efektivně natáhnout iliotibiální pás vleže na boku. Uchopte kotník horní nohy ohnutím kolena dozadu. Měli byste cítit natažení v přední části stehna. Poté jemně opřete spodní kotník o koleno a stáhněte jej dolů k podlaze. Vydržte v protažení 30 sekund a poté uvolněte.

    Protažení kvadricepsu

    Začněte ve stoje, držte se zdi nebo opěradla židle pro rovnováhu. Ohněte koleno co nejvíce dozadu tak, že jednou rukou uchopíte kotník. Udržujte tuto pozici po dobu 30 sekund. Vraťte se do stoje. Opakujte cvičení pětkrát s každou nohou.

    Protažení hamstringů

    Sedněte si na podlahu s oběma nohama nataženýma rovně. Natáhněte ruce a tělo dopředu, ohněte se v pase co nejvíce, a přitom držte kolena rovná. Držte tuto pozici po dobu 20 sekund. Relaxujte. Toto cvičení opakujte ještě pětkrát.

    Můžete také protáhnout hamstringy ve stoje. Postavte se a položte jednu patu na nízký schod nebo obrubník. Natáhněte ruce dopředu a nahoru a pomalu ohněte trup dopředu v bocích. Natahujte se, dokud neucítíte protažení stehna. Vydržte 30 sekund a vraťte se do výchozí pozice.

    Protažení lýtek

    Pokud máte zkrácené šlachy a ztuhlé svaly, vezměte si na pomoc ručník. Sedněte si s nohama nataženýma před sebe. V každé ruce držte jeden konec ručníku a vytvořte smyčku. Umístěte smyčku kolem nohy. Přitáhněte k sobě. Zastavte, když ucítíte pohodlné protažení lýtkového svalu. Vydržte 20 sekund a opakujte ještě pětkrát. Vyměňte nohy a opakujte.

    Sledujte nás na sítích

    Překvapivá adresa. Hvězdu Realu láká tým, který vloni prohrál se Slavií

    Ještě před několika lety patřil Union Berlín mezi účastníky nižších německých soutěží. Dlouhé roky hrál ve třetí lize, pak v té druhé a až v roce 2019 se vrátil zpět mezi elitu. A daří se mu skvěle, Union je o bod druhý za Bayernem a pomýšlí na titul. K tomu by mohl pomoct také Isco, pětinásobný vítěz Ligy mistrů, kterého klub láká do svých řad.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Invaze ilegálních těžařů znehodnotila už více než třetinu Amazonie

    Rozloha desetkrát větší než Británie, tak velké území Amazonie degradovala lidská činnost. Tato destrukce vede k tomu, že deštný prales uvolní do atmosféry více uhlíku, než kolik jej absorbuje. Ochránce naší planety se tak vinou člověka stává jejím ničitelem.

    Překvapivá adresa. Hvězdu Realu láká tým, který vloni prohrál se Slavií

    Ještě před několika lety patřil Union Berlín mezi účastníky nižších německých soutěží. Dlouhé roky hrál ve třetí lize, pak v té druhé a až v roce 2019 se vrátil zpět mezi elitu. A daří se mu skvěle, Union je o bod druhý za Bayernem a pomýšlí na titul. K tomu by mohl pomoct také Isco, pětinásobný vítěz Ligy mistrů, kterého klub láká do svých řad.