Automobilka Jeep se sice ubírá směrem naprosté elektrifikace, něco ale přeci jen pro své fanoušky ponechala při starém. Jeden z nejvíce populárních modelů se probojoval až do roku 2024. Jeep Wrangler si pro nás přichystal legendární vzhled obohacený o nové detaily, nadčasové technologie a pochopitelně také výkon, který by mu mohla závidět všechna konkurence světa.
Do terénu jako stvořený. Jeep se dokázal vyprofilovat do pozice matadora, který nás nezradí při žádném dobrodružství. Na prodejny se nejnovější verze podívá ve dvou provedení. Prvním se stal už klasicky typ Rubicon. Ten dokáže projet každou kaluž, zdolat každý výmol. Typ Sahara reprezentuje uhlazenější až městský styl. Nenechme se ale zmýlit. Pokud se dostane do terénu, pořádně ho ztrestá. Jeep Wrangler navíc nabízí více než 85 bezpečnostních systémů. Rodina bude při jízdě jako v trezoru.
Cena už tolik veselá není. Platí sice, že za kvalitu se platí, u tohoto modelu ale navíc platíme za praktickou nezničitelnost. V základu si firma za svou verzi Sahara řekne až 1,9 milionu korun. Výbava Rubicon nás vyjde o 50 000 korun dráž. Jedná se zkrátka o vůz, který si mohou dovolit pouze někteří. Na obranu automobilky ale musíme říct, že schopnosti modelu Jeep Wrangler ceně jednoduše odpovídají.
Design
Vzhled legendy terénního ježdění zůstal při starém. Není potřeba měnit to, co spolehlivě funguje. Firma to komentuje takto: „Zcela nový Jeep Wrangler zůstává věrný svému dědictví a jeho ikonická mřížka se sedmi otvory je stejně poutavá jako kdykoli předtím.“ Do ní jsou zabudovány kulaté světlomety. Pod masivními blatníky nás zaujme převážně styl kol. Ta dosahují průměru 18 palců, tloušťka pneumatik nám ale dokáže vzít dech. Dveře už se klasiky dočkaly robustních pantů i vystouplých klik.
Interiér překvapí luxusem. I přes značný důraz na funkčnost si výrobci dali záležet i na estetice. Středem palubní desky se stala 12,3palcová obrazovka infotainmentu. Všechny ostatní funkce se ovládají na klasických tlačítkách. To v terénu oceníme. Objem kufru dosáhl 548 litrů.
Motorizace
Pod kapotou najdeme benzínový dvouválec, který je schopný probudit k životu až 272 koní. Ty podpoří krouticím momentem 400 Nm. Pohon všech kol je samozřejmostí stejně jako 8st. převodovka v automatu.
Verdikt
Jedná se sice o dražší vůz, o to déle nám ale bude sloužit. Právě Jeep Wrangler se ukázal jako prakticky nezničitelné auto.