Britové o svém výtvoru mluví jako o robustním a působivém. Je to hybridní Sport, kterého v roce 2024 obohatí ryze elektrický model. Výrobci se kromě designu zaměřili převážně na výkon a technologie. Elektrický dojezd se prodloužil na 113 km a stejně tak se zlepšila síla. V této automobilce si nově potrpí na minimalistický design, do kterého je teď Sport celý oděný.
Zkušenému oku se může zdát nový model velice podobný tomu starému. Exteriér se popravdě skutečně tolik neodlišuje. Přestože Sport dostal nový gril a nová LED světla, najdeme zde plno starých známých prvků. Největší změnou budou pravděpodobně komponenty jako nárazník, které mají za úkol podtrhnout sportovního ducha celého vozu. Zlepšila se jízdní dynamika vozu a také technologie a konektivita. Největší benefit na nás ovšem čeká uvnitř kabiny. Ta jednoduše dýchá luxusem.
Design nového Sportu
Firma Land Rover si umí parádně pohrát s liniemi, které jsou u modelu Sport alfou i omegou. Dotváří mohutné vzezření a rozdělují automobil na dvě pomyslné části. Spodní „loď“, která vyniká svou robustností a střechu, která společně s černými skly vytváří lehký pocit tajemnosti. Oproti klasickému Range Roveru dostal Sport ostřejší rysy nárazníků, agresivně vypadající koncovky výfuků a samozřejmě obří spoiler.
Délka téměř 5 m a šířka 2 m dělají z tohoto vozu skutečné monstrum. Není divu, že celý tento kolos váží 2 390 kg. I přes tyto hodnoty je ale Sport díky svému hybridnímu pohonu neskutečně hbitý. Veliká hmotnost pak zajišťuje stabilitu a při jízdě máme pocit, že okolní svět neexistuje. Tomu napomáhají i kola o rozměru neskutečných 23 palců, která nově přichází i s karbonovou variantou. Poslední vítanou vychytávkou se stávají bez pochyby kliky. Ty jsou zapuštěné a napomáhají tak udržet onu čistotu designu, na kterou si Range Rover potrpí.
Interiér nezná nic jiného než luxus. Jestli se nám zdá exteriér minimalistický, v kabině budeme jen nevěřícně zírat. Kromě masivního volantu a šíleného množství kůže nás zaujme obrazovka infotainmentu. Ta vypadá jako extrémně široký tablet, a právě díky své velikosti nabízí řidiči dokonalý přehled. Výrobci si dali záležet, aby nic nerušilo kontinuitu linií. Proto jsou i větráčky chytře zakomponovány do palubní desky. Objem kufru? 835 litrů i bez sklopených sedaček. Dokonalé.
Motor a cena
Na výběr máme z třílitrů D250, D300 a P440e. Všechny varianty jsou samozřejmě AWD a čísla referují k množství koní, kterým disponují. V nabídce najdeme i motor P510e, tento model je však o více než milion korun dražší než zbytek, který se pohybuje v průměru kolem 2,6 milionu korun.
Nikdo neříkal, že je Lande Rover levný. Sport je navíc druhý nejdražší model hned za novým Range Roverem.