Jedna z nejvíce profitujících značek na světě se pyšní celou řadou špičkových vozů. Dnes se podíváme na nehynoucí klasiku – Range Rover. Elegance, která se mísí s robustním výkonem i technologickými vymoženostmi. K mání je jako hybrid a také jako elektromobil. Automobilka jde příkladem, co se inovací týče. Cena možná kdekoho překvapí.
Na první pohled je jasné, že se tady bavíme o prvotřídním voze, který mají v garážích většinou více majetní lidé. Exteriér působí jako vytesaný z jednoho kusu materiálu, interiér dokáže poskytnout pohodlí i těm nejvíce rozmazleným. Automobilka se ale zaměřila primárně na řidiče. Ten má k dispozici všechny potřebné prvky, které zajišťují plynulou a ničím nerušenou jízdu. Abychom však mohli usednout za volant elektrické verze, musíme se nejprve zapsat do pořadí. Na Range Rover se stojí fronty.
Cena vskutku není malá. Však jen za základní verzi zaplatíme až 3,6 milionu korun. Pokud budeme navíc toužit po pokročilejších technologiích nebo třeba po silnějším motoru, dostaneme se hravě až na hranici 6 milionů korun. Land Rover navíc pro své modely nabízí celou řadu nadstandardních prvků, které rozhodně nejsou zadarmo. Zákazníci tak mohou pocítit, co to znamená, že se za kvalitu musí platit. Pojďme se podívat, jak si Range Rover stojí.
Design
Přední strana jasně ukazuje, kdo na silnici kraluje. Masivní maska, na kterou nasedají plynule hranaté LED světlomety, je dekorovaná nápisem Range Rover. Po stranách oceníme stylové pruhy po zpětnými zrcátky. Zapuštěné kliky modelu Range Rover opravdu sluší, stejně jako 22palcová kola. Zadní strana si poradila se vzhledem velice šikovně. Černá lišta s nápisem Range Rover se plynule mění ve světlomety.
Interiér by vydal na celou knihu. Range Rover může nabízet až 7 sedadel k sezení, a to podle toho, jak dlouhý zvolíme rozvor. Skutečnou třešničkou je ovšem verze SV. Ta disponuje zadní řadou dvou sedadel, mezi kterými je lišta s ovládacími prvky. Takhle si představujeme luxus v anglickém podání.
Motorizace
Verze SV s motorem V8 umí vyrobit až 613 koní. Klasický V8 zvládne 530 koní. Hybridní verze nabízí 350 koní.
Verdikt
Range Rover je automobil, který sice vyjde na hodně peněz, dodá nám ale porci neopakovatelných zážitků.