Více
    6.8 C
    Czech
    Čtvrtek, 2 prosince, 2021

    Houby jako skvělá nízkokalorická potravina

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Houby jsou nízkokalorická potravina, která tělu dodává spoustu živin jako je měď, draslík, železo a několik vitamínů B. Technicky nejsou zeleninou, ale často se v receptech používají a podávají jako zelenina.

    Podívejte se s námi na výživové hodnoty hub a důvod, proč jsou nejen skvělou nízkokalorickou potravinou, ale i zdraví prospěšným jídlem.

    Výživové hodnoty hub

    Jeden šálek hub (70 g) poskytuje 15 kalorií, 2,2 g bílkovin, 2,3 g sacharidů a 0,2 g tuku. Houby jsou dobrým zdrojem mědi, vitamínů B, draslíku a železa. Následující nutriční informace platí pro 1 šálek syrových hub:

    Kalorie: 15

    Tuk: 0,2 g

    Sodík: 3,5 mg

    Sacharidy: 2,3 g

    Vláknina: 0,7 g

    Cukry: 1,4 g

    Bílkoviny: 2,2 g

    Měď: 0,2 mg

    Draslík: 223 mg

    Železo: 0,4 mg

    Jeden šálek syrových hub obsahuje 2,3 g sacharidů. Houby jsou také dobrým zdrojem vlákniny, zejména rozpustné vlákniny beta-glukan.

    Mají přirozeně nízký glykemický index, což znamená, že mají malý negativní vliv na krevní glukózu nebo inzulínovou odpověď kvůli jejich nízkému obsahu sacharidů.

    Tuky

    Houby mají jen nepatrné množství tuku, z nichž většinu tvoří polynenasycené tuky. V důsledku toho jsou houby považovány za zdravé jídlo.

    Protein

    Houby poskytují malé množství bílkovin – 2,2 gramů na šálek, což představuje jen část vaší doporučení denní spotřeby. Ujistěte se tedy, že v rámci vyvážené stravy jíte potraviny bohaté na bílkoviny, jako jsou luštěniny, ořechy, mléčné výrobky, maso nebo ryby.

    Vitamíny a minerály

    Houby jsou plné mikroživin. Jsou dobrým zdrojem mědi, draslíku, fosforu a železa. Měď pomáhá při výrobě energie a využití železa. Draslík je důležitý pro udržení rovnováhy tekutin a elektrolytů, je nezbytný pro správné fungování nervů a svalů. Také může pomoci snižovat krevní tlak.

    Železo je minerál potřebný pro syntézu hemoglobinu, DNA, aminokyselin, neurotransmiterů a některých hormonů. Houby obsahují také niacin (vitamín B3) a kyselinu pantotenovou (vitamín B5). Vitamíny B pomáhají při uvolňování energie ze sacharidů, bílkovin a tuků.

    Kalorie

    Jeden šálek syrových hub obsahuje pouhých 15 kalorií. To z něj dělá nízkokalorické jídlo, mimojiné proto, že většina lidí nesní celý šálek najednou a přijme ještě méně kalorií.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    cvičení

    Cvičení: Nejlepší úleva od stresu

    Stres je běžnou součástí života mnoha lidí. Úplně zbavit se stresu sice není možné, ale naučit se s ním zdravě zacházet může ve skutečnosti pomoci zmírnit některé z nejhorších příznaků.
    Houby

    Zařaďte do jídelníčku houby. Vaše zdraví vám poděkuje

    Houby představují zdravou nízkokalorickou potravinu s vysokým obsahem vlákniny. Dodávají receptům pikantní chuť, ale zároveň jsou zdravou volbou. Přečtěte si, co vše houby dokážou udělat pro vaše zdraví.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 4: zdravé kosti díky pastiňáku

    Využijte naplno všechnu sezónní zeleninu. Vyměňte hranolky za sladké brambory, do salátu přidejte pastiňák a do polévky propašujte brokolici. Jsou to učiněné vitamínové bomby.
    podzimní zelenina

    Zdravý podzimní jídelníček – část 3: růžičková kapusta není jen bláto ze školní jídelny

    Podzim nám nabízí sklizeň mnoha lokálních druhů ovoce a zeleniny, které jsou zdravější, než jste si možná mysleli. Podívejte se s námi na pórek a růžičkovou kapustu.
    Cvičení s hudbou

    Jak hudba zvyšuje motivaci ke cvičení

    Navzdory únavě může hudba dodat energii a motivaci k fyzické aktivitě. Cvičení se nám také díky správné muzice nezdá tak náročné jako bez ní.
    Brusinky

    Zdravý podzimní jídelníček – část 2: výživové hodnoty hrušek a brusinek

    Hrušky jsou typickou podzimní potravinou v našich končinách. Jezte je samotné, přidejte do salátů či teplých pokrmů. A doplňte svou zásobu bobulí brusinkami.
    Reklama

    1 komentář

    1. Je mi srdečně fuk kolik je v houbách kalorií a tuku, protože si je stejně dělám na sádle a hlavně proto, že mi chutnají. Pokud by mi nechutnali, nebudu je jíst ani kdyby někdo napsal, že to je super potravina. Krom těch prospěšných minerálů také dobře absorbují např. radioaktivní stroncium, ale když jsou tak dobré,
      je to vlastně jedno a ani tahle informace konzumenta nezastaví.
      Tak si budeme svítit sami a to se v dnešní době zelené energetické krize vyplatí…..

    Napište svůj komentář

    Napište komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama