Není to tak dávno, kdy se světu představil plně elektrický model ID.3. Měl ve světě nastolit elektrickou revoluci. Povedlo se mu to? Rodinné auto, které se stalo chloubou německé automobilky VW, je velice komfortní a vzhledově povedené. Řidiči nabízí komfort, pěkný design, ucházející výkon a hlavně mnoho technologií, které dokážou cestu znatelně zpříjemnit.
Přestože zvenku vypadá ID.3 naprosto ojediněle a okázale, uvnitř se pár chybiček najde. Největším problémem je cena výroby. Dát dohromady elektrické auto není levná záležitost, což vidíme i na finální ceně, a tak se výrobci snaží v rámci možností ušetřit. To se projevuje hlavně ve výběru materiálů kabiny. Levné plasty jsou pro mnoho aut denním chlebem. ID.3 je skvěle navržený elektromobil, ale zaškrábat si na dveře není problém. To je snad jediné mínus, které bychom chtěli vypíchnout.
Design budoucnosti
Na první pohled je patrné, že pravý futuristický příběh se začíná psát až s interiérem. Exteriér působí na člověka velice přirozeně a nerušivě. Kdyby mělo ID.3 gril, nepoznáme, že se jedná o elektromobil. Předek je sice malinký, ale nechává vyniknout LED světlometům a hlavně novému, zcela od základu navrženému logu. Kola jsou na svůj poměr velice dobře zpracovaná a 20 palců není zanedbatelný rozměr. Zadní část nás uchvátí svou jednoduchostí a ladností. Masivní spoiler navíc autu dodává jistý nádech sportovnosti.
ID.3 je dlouhé 4,26 m a široké 1,8 m. Rozvor kol se vyšplhal až na délku 2,77 m. Jedná se o sympaticky veliké auto, se kterým se ve městě vejdeme téměř všude. Pro městské účely bylo navíc primárně navrženo, přestože se nemusíme bát vyrazit i za hranice našeho bydliště.
Interiér je nová kapitola elektromobilů VW. Minimalismus se dostal do veliké obliby a je vidět, kde se tím pádem inženýři inspirovali. Kromě pár základních věcí, jako je třeba volant nebo obrazovka infotainmentu, nenajdeme v autě nic navíc. Vše je krásně přehledné. Pohodlné sedačky jsou ideálním pomocníkem pro jakoukoli jízdu. Volant dostal nový, svěží vzhled. Obrazovka je posazená hodně vysoko, až se může zdát, že přes ni neuvidíme. To je ale jen dojem. Výhled je nerušený a čistý.
Technologie
ID.3 je navíc neuvěřitelně chytré auto. Původně se sice objevily problémy s infotainmentem, který úplně nespolupracoval, ale to se povedlo zavčas napravit. Nyní se elektromobil pyšní věcmi jako je hlasový asistent, který reaguje na „Ahoj ID,“ a přes který nastavíme doslova vše. Prediktivní navigace je dalším skvělým pomocníkem. Pamatuje si často navštěvované cíle i preferované trasy.
Motor
Elektrický motor dokáže dodat výkon až 204 koní do zadních kol. Abychom rozpohybovali auto, které je sice drobné, ale váží v pohotovostní hmotnosti 1844 kg, je to potřeba. Maximální rychlost se nám u ID.3 vyšplhala na 160 km/h a dojezd na krásných 415 km.
Kolik za elektromobil budoucnosti zaplatíme? Cena startuje od 1 184 000 korun. To je veliké množství peněz, za které sice dostaneme pěkné a praktické elektrické auto, ale plno lidí dá raději přednost levnějším, spalovacím variantám. Doufejme, že se ceny jednou změní.