Reklama

Když něco funguje, není třeba to měnit. Nový Volkswagen Tiguan je jasným důkazem

Reklama

DOPORUČUJEME

NEJČTENĚJŠÍ

Co dělá úspěšné auto úspěšným? Když se poprvé ukáže lidem a funguje. Nebo když se ukáže jeho nová verze a funguje stejně dobře jako ta před 20 lety. Proto jsou vozidla jako Porsche 911, Ford F-150 a jim podobná tak populární. Je vidět, že stejného modelu se drží i v Německu a důkazem je nový VW Tiguan.

Poprvé byl tenhle Crossover představen na autosalonu ve Frankfurtu, kde sklidil okamžitě úspěch. Od té doby provázely jeho debuty jen nadšené ohlasy. Značka Tiguan si vysloužila mezi lidmi respekt, uznání, ale hlavně oblíbenost pro své jízdní vlastnosti, design a spolehlivost.

Obecně platí, že výroba tak populárních crossoverů je povedený business. Čísla mluví jasně. V holdingu VW jen za první čtvrtletí roku 2021, 64% prodaných automobilů byly crossovery. Netřeba dodat, že kde je poptávka, je nabídka. Tento typ vozidel je jednoduše mezi lidmi až příliš populární.

Novým modelem 2022 udělala automobilka veliký krok dopředu. Nejen jízdními vlastnostmi, ale hlavně designem. Ten se nám nemusí zdát až tak moc odlišný od předešlých modelů. Opravdová revoluce začíná uvnitř. Interiér je prostě fantastický. Co si budeme, nový Tiguán se prostě povedl. VW je známý pro svůj sekaný a originální design, který působí čistě, jasně a jednoduše, ale zároveň v nás vyvolá pocit něčeho drahého a luxusního. Nově představený crossover zkrátka nemá v této oblasti konkurenta snad ani mezi svými vlastními sourozenci.

Jak to vypadá pod pokličkou?

Vepředu na nás čeká dvoulitrový čtyř-cylindr Turbo, který v sobě ustájil 184 koní a to tak nabuzených, že krouticí moment je celých 300 Nm. Na crossover pěkná vizitka. V automatu se o jízdu pere 8 stupňů a samozřejmostí je také 4Motion systém, který distribuuje energii tam, kde je zrovna potřeba. Ne jen na přední nápravu, kam se energie směřuje nejčastěji, ale při odlišných jízdních podmínkách přidá energii i nápravě zadní. Cestu si tak užijeme daleko více.

Kabina se povedla na jedničku

Jak už jsme si řekli, zvenku nevypadá Tiguan až tak moc revolučně. Interiér je bod, kde se revoluce jasně ozývá a přichází. Pokud nebudeme mluvit o materiálu, uděláme velikou chybu. Celý interiér je propracován více než kvalitně. I na dotek budete mít z palubní desky mravenčení, jak je dokonalá. Sedadla jsou opravdu povedená. Nejen že jsou z materiálu, který se rozhodně neopotřebuje hned, jak dojedete za Rozvadov, ale tvar je tak precisně vymyšlen, že na nějaké nepohodlí a bolest zad ani nepomyslíte.

Úplný ráj začíná u ovládacího panelu, který je velký, přehledný a obraz je tak ostrý, že se jednoduše nejde přehlédnout. Krom toho je odezva doteku tak rychlá a přesná, že je konec naštvaným ranám na tlačítko „play“, když si chceme poslechnout svoje oblíbené album na cestě do práce. Nehledě na fakt, že senzory doteku jsou i na volantu. No prostě nebe.

Kolik si mám vybrat?

Pokud si budete chtít dopřát luxus v podobě nadstandardního vybavení a nějakých těch vymožeností navíc, připravte si dobrých 800 000 Kč. Jedinečnost a spolehlivost zadarmo prostě není.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ

Harley-Davidson

Srovnali jsme dva motocyklové siláky. Harley-Davidson Sportster S 2021 vs. Indian...

Nemusíte zrovna fandit motocyklům, ale rozhodně znáte značky Harley-Davidson a Indian. Harley de facto uzákonil, co to je ta pravá motorka, Indian nám zase až do dneška dodává neuvěřitelně silné stroje, které nás svým designem vrací do dávných dob. Oba stroje jsou výjimečné a okouzlující. Pojďme se podívat, jak vypadají vedle sebe.
Ford Fiesta 2022

Nový vzhled, nové technologie, nový Ford. Je tu dlouho očekávaná Fiesta

Je tu nový Ford Fiesta. Povedlo se plno detailů, a to jak těch designových, tak i těch, které nejsou na první pohled vidět, ale starají se o celý chod auta. Proti novinkám, se kterými přišel VW nebo Škoda, útočí Ford více než tvrdě a rozhodně s plno esy v rukávu. Nová Fiesta je malá, rychlá a lačná po úspěchu.
Bentley Continental GT Speed

Anglický luxus plus rychlost. Podívejte se na nové Bentley Continental GT...

Málokdo nezná britskou značku Bentley, která je známá pro svou spolehlivost a luxusní design už bezmála 100 let. Momentálně se může pochlubit výtvorem značky Continental GT Speed. Vozidlem, kde se za luxusním vzezřením skrývá tolik síly, že by i The Rock mohl jen tiše závidět.
Audi e-tron Sportback

Němci se opět pochlapili. Podívejte se na nové Audi E-Tron Sportback

Audi je značka jako žádná jiná. Když nás na silnicích předjíždí 4 kroužky, musíme se chvilku přestat soustředit na řízení a trochu se pokochat. Je to značka luxusu, poctivé práce a spolehlivosti. Nové Audi E-Tron je plně elektrické, dost „našlapané“, ale hlavně reprezentuje Audi. Vzali crossover a pozvedli ho na nový level.
Dodge Challenger R/T

Na silnicích bude platit zákon a pořádek. Arizonská policie koupila Dodge...

Policie v Arizonském Prescott Valley bude mít od teď dva nové pomocníky, kteří budí respekt a strach. Na silnicích se budou nově projíždět vozy Dodge Challenger. Budou sloužit policejním patrolám nejen při rutinních objížďkách, ale hlavně při výjimečných zásazích. Piráti silnic si teď dobře rozmyslí, jestli má cenu ujíždět.
Dopravní zácpa

V dalším státě utichnou motory. Od roku 2035 bude čistší i...

Je to tady. Další stát se připojil k průkopníkům „zeleného myšlení“ a oznámil, že už nebude dál trpět zplodiny ze spalovacích motorů. Od roku 2035 by se měly ve státě New Yorku nadobro přestat prodávat automobily se spalovacími motory. Jedná se o další krok směrem k dosažení většího cíle do roku 2050.
Reklama

3 KOMENTÁŘE

  1. Tiguan vlastním.Rok výroby 2009 – najeto 118 000 km -2.0 tdi
    Není špatný.
    Pozitivní – líbivý vzhled,pěkný intetier
    Pro mne negativní – příšerná rucni brzda,kdo tohle mohl vymyslet a ještě k tomu umístění – proč to není na palubě…
    Malý úložný prostor – kára mohla být o 50 cm delší…

  2. Já mám All space, rok 2020, těsně před faceliftem. Najeto 17500km. A hlavně,,zakázaný“ motor 176kw. Pecka!!! Když to přišlápnu, tak to jede. A to jsem chtěl. Velká spokojenost. Jasně, v maximální výbavě jsem trochu zruinoval účet, ale myslím, že tohle auto za to stojí. Dnes jsem se vrátil z Chorvatska. 1200km, průměrná rychlost 102km/h a spotřeba 7,4l/100km. Takže řeči, že tenhle motor nebere míň jak 10 litrů jsou KECY. NEMĚNIL BYCH !!!!

  3. Mám rok 2020, provedení R-Line, 4×4 automat v max výbavě, před faceliftem, bohužel ten motor 176 kw jsem nesehnal, ale souhlas – super auto.

Napište svůj komentář

Napište komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Reklama
Reklama