Když minulý týden automobilka Škoda zveřejnila druhý z dlouho očekávaných modelů, ceník stále visel ve hvězdách. Nyní už ale čísla známe. U vozu Škoda Kodiaq je orientace vcelku jednoduchá. Na trh se totiž zatím podívá pouze v jedné konfiguraci, a tudíž s jednou základní cenou. Škoda Superb ovšem nabízí více výbav, můžeme se tedy dostat ze základu až do zcela jiných cenových vod.
Když ještě veřejnost netrpělivě čekala na uvedení obou modelů na trh, ceník mohla jen a pouze odhadovat. Vzdálí se hodně dosavadním verzím? Tato otázka nepříjemně kolovala mezi zájemci a fanoušky mladoboleslavské značky Škoda. Dosavadní modely byly už tak drahé, nové navíc slibovaly daleko více funkcí, svěží design, pokrokové technologie i znatelnější pohodlí při jízdě. Odpověď tedy mnozí tušili. Abychom si mohli v budoucnu pořídit v pořadí už čtvrtou generaci modelů Kodiaq a Superb, budeme si muset vzít půjčku.
Pro porovnání, stávající Superb kombi se na trhu objevuje v základu za cca 920 000 korun. Kodiaq, ve svém nejvíce jednoduchém provedení, můžeme pořídit za 1,07 milionu korun. Dostávají se hluboko pod hranici nových ceníků? Pojďme se na to podívat.
Škoda Kodiaq
Masivní SUV, které dostalo více agresivně vypadající masku, zcela překopaný interiér i mnoho nových funkcí. Mnozí by čekali, že tento matador předežene svého předchůdce o pořádný kus. Světe div se, není tomu tak. Doporučená cena od automobilky Škoda činí 1,04 milionu korun. Srdce fanoušků tuzemské značky jásají. Musíme si ale uvědomit, že se Kodiaq 2024 zatím prodává pouze ve verzi 2,0 TDI s výkonem 110 kW. To sice není špatné, v budoucnu se ale dočkáme i silnějších dravců. Ty se s cenou při zdi držet nebudou.
Škoda Superb kombi
Fantasticky vypadající kombík, který do vínku dostal nejen slušný výkon, ale hlavně od základu přepracovaný design. K dobru si můžeme připočíst i pár cm na délku. Na kolik se tedy cenově vzdálil od svého staršího bratra? Základ byl stanoven na 1,035 milionu korun. To je o více než 100 000 korun. Tento rozdíl je citelný.
Na trh se sice zatím podívá pouze s jednou motorizací, tedy 2,0 TDI 110 kW, zato ale ve dvou výbavových liniích. Základní odpovídá uvedené ceně, verze L&K nás ale vyjde o 200 000 korun dráž. Inu, za luxus se platí.
Verdikt
Škoda opět předvedla, že to s auty umí. Nejenže skvěle zvládá výrobu, umí se ale za svou práci i ocenit. Lidovými vozy sice Superb ani Kodiaq nejsou, stále je ale nepřestáváme obdivovat.