Nese označení RAM 3500 a jedná se o pravděpodobně nejsilnější a nejtvrdší pickup na trhu. Ocení ho ti, kteří například těží dřevo. Přívěsy, těžké náklady, nic z toho nedělá modelu RAM 3500 problém. Výrobci ale nezapracovali jen na výkonu a technických parametrech. V tomto trucku se budeme skutečně cítit jako doma. Interiér i exteriér nás naprosto uchvátí. Cena bohužel také.
Nejedná se o kdejaký pickup. Tenhle patří mezi ty zaručeně nejtvrdší na světovém trhu. Málokterý by dokázal vyvinout tolik síly, aby utáhl valník s pokácenými stromy nebo například masivní obytný přívěs. Výrobci dali do vývoje modelu RAM 3500 léty prověřené know-how. Výsledkem je tak pickup, který nás naprosto dostane svými specifikacemi a také svým designem. Zvenku nekompromisní tvrďák, uvnitř pohodlný a přívětivý parťák. Spíše než pro rodinu, se hodí pro ty, kteří tráví každý den v terénu při tvrdé práci.
Cenu u tohoto trucku nejde přesně určit. Mnoho lidí si ho kupuje ojetý, protože, mezi námi, tenhle pickup vydrží až nesmyslně mnoho let. V USA si mohli zákazníci pořídit verzi 2021 za cca 80 000 dolarů. Pokud by si pomýšleli na verzi pro rok 2024, vyjde je na cca 100 000 dolarů. To se v přepočtu rovná 2,24 milionu korun. U nás můžeme RAM pořídit u autorizovaných dealerů, ale počítejme s přirážkou za dopravu. S tučnou přirážkou. Pojďme se na RAM 3500 podívat zblízka.
Design
Exteriér předvádí skvělou práci s myšlenkou a filozofií USA. Všechny prvky jsou maximálně zvětšené, na karoserii je použito veliké množství chromu. Přední maska chladiče disponuje robustní mříží s nápisem RAM. Na ni krásně navazují LED světlomety. Z boku nás zaujmou až 20palcová kola. Ta společně se širokými pneumatikami dodávají autu na výšce. Zadní korba nabízí kromě široké plochy také postranní úložní boxy. Ty se vždycky hodí.
Interiér předvádí skvělou práci s materiály a robustními tvary. O všem máme přehled na veliké obrazovce infotaimentu. Zcela zmizela řadící páka a ovládání automatické převodovky se posunulo pod spínač zapalování. Auto nabízí nepřeberné množství funkcí, zásuvek a dalších skvělých doplňků.
Motorizace
Pod kapotou najdeme 6,7litrový šestiválec v dieselu. Ten vyprodukuje až 350 koní a neskutečných 1084 Nm točivého momentu. Žádný terén si na nás nepřijde.
Verdikt
RAM 3500 právem patří mezi ty nejvíce výkonné stroje na planetě. V terénu dokáže prakticky nemožné.