Více
    15.5 C
    Czech
    Středa, 10 srpna, 2022

    Dobrodružství s plug-in hybridem. Ford Explorer

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Ford si můžeme pořídit i v případě, že nám na srdci leží dobro planety. Explorer je ideálním kompromisem téměř čistého pohonu a vysoké praktičnosti. SUV ze stáje Ford je vlajkovou lodí hybridní technologie této severoamerické společnosti. Svou velikostí se vyrovná truckům jako Ranger nebo F-150. Pod kapotou sice také najdeme šestiválec, přírodu ale tolik nezatížíme.

    Od svých sourozenců se ale Explorer liší ještě něčím. Na rozdíl od pracovních pickupů působí tohle SUV elegantně a uhlazeně. Přestože s ním máme objevovat i ta nejtitěrnější zákoutí, neznamená to, že nám musí „čouhat sláma z bot.“ Exteriér si nese lehkou podobu s anglickými vozy značky Land Rover, interiér ale přináší do našich životu velikášství pravých amerických drtičů silnic. Elegance a funkčnost. Dvě slova, která by si mohl Explorer vytesat do podvozku. 

    Design 

    Zvenku se velikostně podobá tanku, na rozdíl od něj ale překypuje ladnými křivkami a velice propracovanými liniemi. Předek je hodně masivní. Právě ten nejvíce připomíná nový Defender od britské značky Land Rover, a to převážně nápisem nad grilem. Samotná mřížka masky chladiče se roztahuje až k LED světlometům. Nárazník nepůsobí nijak sportovním dojmem, naopak dokresluje masivnost celého stroje. 

    Z boku náš pohled okamžitě přistane na kolech. Kromě toho, že svou velikostí 20 palců působí přímo odstrašujícím dojmem, jejich provedení je velice jednoduché. Prostor pro 3. řadu sedadel je zvenku zvýrazněný lištou, která odděluje okénka. Explorer tak opět získal na délce, a to nejen vizuálně. Zadní část se skutečně vydařila. Veliký spoiler a čtvercové světlomety jsou jen třešničkou na dortu. Tím opravdovým lákadlem jsou čtyři koncovky výfuků. 

    Interiér do sebe zakomponoval praktičnost trucků od značky Ford a eleganci. Praktičnost oceníme převážně v podobě fyzických tlačítek a veliké obrazovky infotainmentu. Elegance si pak razí cestu volbou materiálů. Nikde se nic neviklá, žádné škrábavé zvuky nenajdeme. Nebudeme si lhát, za ty peníze bychom museli být pěkně zklamaní. 

    Motor 

    Plug-in hybrid disponuje kombinací elektromotoru a třílitrového šestiválce EcoBoost. Výkon se vyšplhal na 457 koní a krouticí moment na 825 Nm. Celý tenhle kolos je v nabídce pouze v automatu s 10 stupni. 

    Verdikt 

    Auto, které nás vyjde na 2 miliony korun v základu, je skutečně drahá záležitost. Abychom byli upřímní, za ty peníze to ale stojí. 

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS