Vytvoření specifického designu pro největší elektrickou limuzínu značky Mercedes-Benz byl zřejmě krok nesprávným směrem. Alespoň to vyplývá z informací magazínu Autocar, podle nichž se další generace vozů Mercedes-Benz třídy S se spalovacím motorem a plně elektrického EQS vzhledově sjednotí. Samozřejmě až na čelní masku, která bude pro každý z těchto vozů jiná.
Mercedes se tak zjevně vydává směrem, který nastolila konkurenční značka BMW. Typickým příkladem jsou například vozy BMW 7 a i7 nebo BMW 5 a i5.
Současně se z toho dá jednoduše vyvodit, že vedení luxusní značky z německého Stuttgartu se rozhodlo zákazníkům nabídnout další, již osmou generaci, své třídy S. Přitom podle dřívějších plánů měla být současná generace tou poslední s konvenčním typem pohonu. Všechny další už měly jezdit výhradně na elektřinu. A třetím souvisejícím jevem je konec používání označení EQS.
Rozhodnutí je podloženo čísly o prodejích. Mercedes před několika lety předpokládal, že již v roce 2023 budou prodeje elektromobilů činit dvacet procent z jeho dvoumiliónového objemu. Ve skutečnosti však dosáhly pouze na 11 procent. Stejně tak není reálné, aby vozy této značky měly již v příštím roce z celé poloviny pod kapotou elektrické nebo alespoň plug-in hybridní agregáty. Tento cíl se nyní posouvá na rok 2030.
V mezidobí jak třída S, tak i EQS projdou modernizacemi. U EQS se předpokládá přechod ze současné čtyřsetvoltové architektury na tu s 800 Volty. To, společně s lepší chemií baterie zajistí jednak prodloužení dojezdu v řádu vyšších desítek kilometrů a jednak rychlejší nabíjení.