Automobilka Citroën představila zbrusu nový model ë-C3. Pro veřejnost ovšem nebude zajímavý pouze díky svým vlastnostem. Zájemci o menší městský vůz, kterým je jedno, že jezdí na elektřinu, musí zpozornit. Citroën ë-C3 totiž bude tím nejlevnějším na trhu. Firma tak chce konkurovat evropským matadorům z Německa. Vyplatí se sázka právě na tuto kartu?
Nízká cena není pochopitelně jediným lákadlem, které má Citroën v rukávu. Už na první pohled je jasné, že Citroën ë-C3 přichází se zcela novým designem. Zkušené oko dokonce zaznamená jisto podobnost přední masky s konceptem Oli. Interiér nabídne neuvěřitelně propracované detaily a jednoduché užívání. Výkon je sice slabší, do městských uliček ale nepotřebujeme přehnané množství splašených koní. Dojezd vystačí na běžné denní cesty.
Cena zatím nebyla přesně stanovena, už nyní je ale jasné, že se bude jednat o to nejlevnější elektrické auto na trhu. Podle všech informací budeme schopní pořídit si Citroën ë-C3 už za 570 000 korun. Až do současnosti držel žezlo model Spring pod značkou Dacia. Ten jsme si mohli koupit za 576 000 korun. Názor na eleganci může být sice individuální, za nás ale nabízí Citroën ë-C3 mnohem více než jmenovaný konkurent. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Přední maska prozrazuje už na první pohled, že stojíme před elektrickým autem. Zklamaní ale nebudou ani ti, kteří rádi masivní mříže chladiče. Automobilka opatřila předek robustním znakem a stejnou filozofii zvolila i pro část zadní. Při pohledu z boku musíme uznat, že vůz působí silně elegantním dojmem. Pouze spoiler zdůrazňuje sportovní potenciál model Citroën ë-C3, i když pouze vzhledově.
Interiér potěší všechny, kteří mají rádi jednoduchost a přehlednost. Volant nabral čtvercového tvaru a najdeme na něm všechna důležitá tlačítka základních funkcí. Zbytek hravě nastavíme na 10,25palcové obrazovce infotainmentu. Přístrojový panel se posunul více pod čelní sklo a vměstnal se do úzkého pruhu elegantní lišty.
Motorizace
Jak jsme již naznačili, Citroën ë-C3 nebude žádný rychlík. Elektromotor nabízí pouze 113 koní. Dojezd se ustanovil na hodnotě 320 km. 44kW baterie může být naplněna na 80 % už za 30 min. Ovšem pouze na rychlonabíjecí stanici. Dobré je také vědět, že na následující rok plánuje automobilka také verzi s dojezdem 200 km. Ta bude výrazně levnější.
Verdikt
Jsme rádi, že se konečně dostávají elektromobily mezi lidi. Stále se bavíme o značné sumě peněz, pokud se ale budeme posouvat stejným tempem, budou elektrické motory stejně dostupné jako ty spalovací.