Přestože český premiér využívá služby vozu BMW, prezidenta stále reprezentuje značka Škoda. Superb se stal vozem na vysoké úrovni. Mezi ostatními modely tuzemské značky bychom těžko hledali elegantnější a profesionálnější stroj. Superb je zkrátka brán jako záruka kvality a jistého stylu. Výrobci navíc nešetří výkonem, technologiemi ani pohodlím. Za tuto limuzínu si ovšem tučně připlatíme.
To, že Škoda dávno nepatří mezi levné značky, je známá věc. Konkurence toho využívá a výbavy, které bychom u Škody čekali za vysoké sta tisíce, dokáže dodat mnohonásobně levněji. Škoda proto sází převážně na kvalitu, zákaznickou službu a tradici. Pokud vlastníme vozidlo značky s okřídleným šípem, stáváme se součástí jedné veliké rodiny. Superb sice patří mezi ta nejdražší vozidla, zároveň ale nabízí široký výběr motorizací, variant interiéru i mnoho dalších detailů. Pohodlí je zajištěno výrazným prostorem v kabině i volbou materiálů. Pojďme se blíže podívat na vůz, který dokazuje fakt, že i český automobil může být luxusní a reprezentativní.
Design
Vzhled nejnovějšího Superbu není třeba sáhodlouze komentovat. Škoda si dala velice záležet na tom, aby tento vůz vypadal luxusně jak ze strany exteriéru, tak kabiny. Dynamika vozu je vyjádřena velice svéráznou ergonomií. Z přední části vypadá Superb skutečně manažersky, zadní zase předvádí solidní robustnost. Maska chladiče využívá typickou mříž, na kterou jsou posazeny LED světlomety nové generace. Spodní část rovněž obsadila světla, nárazník navíc působí dosti sportovním dojmem. Znak automobilky nad grilem je jediný, který na karoserii potkáme. Zadní strana už využívá nápis Škoda.
Kola mohou zaujmout rozměr až 19 palců. Velice obdivuhodná velikost. Nově máme jak u předních dveří, tak zadních možnost odemykání pomocí jednotky KESSY. Tato technologie je k dispozici i u pátých dveří. Zadní strana vyniká dynamičností a sportovností. Skvěle laděné světlomety jsou spojeny lištou, spodní část je ozdobena krásnými koncovkami výfuku. Interiér si můžeme dopřát hned ve třech stupních výbavy, kdy L&K reprezentuje tu nejluxusnější. Budeme se zde cítit jako skutečná VIP.

Motor
K dispozici máme hybrid, který nabízí až 160 kW výkonu. Nejsilnější diesel je dvoulitrový motor s výkonem 147 kW. Nejsilnější benzín je dvoulitrový mazlík, který umí vyrobit až 206 kW. 400 Nm není k zahození.
Verdikt
Superb startuje na částce 880 000 korun. Jedná se ale o holý základ. Dostat se můžeme hravě až na 1,4 milionu korun. V takovém případě už někteří uvažují o stejně drahém voze značky Mercedes, či BMW. Už zítra se ovšem rozhodne, kdo další bude v roli prezidenta využívat matadora tuzemského luxusu, Škodu Superb. Nezbývá, než jít k volbám a čekat.