Automobilka BMW nabízí modely M řady 7 ještě stále s označením „nové“, přičemž se dočkáme spousty zajímavých detailů. Zapomeňme na nudnou limuzínu. Řada 7 sama o sobě patří mezi ty nejluxusnější vozy na trhu. Pokud si před jméno přihodíme ještě písmeno M, rázem dostaneme žihadlo, které nás ohromí luxusem, a navíc ještě výkonem. Cena je pochopitelně vysoká.
Na první pohled se jedná o vůz, který se rozhodně nehodí do zabláceného prostředí. Řada 7 M patří mezi luxusní smetánku. Elegantní design se zde mísí se závodní podstatou modelů M. Na trhu se tahle specialita objevuje ve dvou provedení. Tou první je automobil na čistě elektrickou energii. Pokud by se snad stále našel někdo, komu elektřina zrovna dvakrát nevoní, může sáhnout po hybridní variantě. Ta je ve finále o něco málo levnější.
Cena se pohybuje ve skutečně vysokých relacích. Za hybridní variantu v základu zaplatíme až 3,87 milionu korun. To je skutečně hodně peněz, pokud si navíc uvědomíme, že na této částce určitě nezůstaneme. Mnoho lidí si rozhodně přikoupí několik prvků navíc. Za čistě elektrickou variantu zaplatíme 4,6 milionu korun. To už skutečně překračuje hranice dostupných vozů. Není divu, že modely řady 7 většinou zdobí sbírky celebrit. Pojďme se zblízka podívat, co si BMW s modelem M7 připravilo.
Design
Vzhled je u vozu M7 zcela zásadní. Je to polovina úspěchu. Přední maska využívá klasického grilu masky chladiče. Ikonické ledvinky se ovšem mnohem více přizpůsobily svému okolí. Jejich světelný obrys ovšem nepřehlédneme. Z boku nás rozhodně překvapí vedení linií. Dělají tak z vozu ještě větší elegantní záležitost. Zadní strana nepůsobí nijak převratně. Nabízí pohled na klasické světlomety i znak automobilky.
Interiér je místo, kde začíná skutečná zábava. Všechny materiály jsou prvotřídní kvality, povrchy přímo vybízejí k tomu, abychom se jich dotýkali. BMW si dálo práci se všemi detaily, a to jak v oblasti palubní desky, tak zadní řady sedadel. Pasažéři si mohou vychutnat jízdu v ultra pohodlných sedadlech. Pohled na panoramatickou střechu bere dech.
Motorizace
Modely M nabízejí dvě varianty. Hybridní se na značky postavila s výkonem až 571 koní. Z 0 na 100 se dostane za 4,3 s. Elektrická verze umí vyrobit výkon až 659 koní. Na 100 se dostane za 3,7 s. Impozantní hodnoty.
Verdikt
BMW M7 nás rozhodně nepřestane udivovat. Automobilka se zkrátka vyznamenala.