Více
    9.3 C
    Czech
    Neděle, 2 října, 2022

    Británie odebrala licenci čínskému médiu CGTN, Peking požaduje od BBC omluvu za zprávy o covidu

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Diplomatický spor Číny a Británie nadále eskaluje. Země se už měsíce neshodují v mnoha ohledech jako je bezpečnost produktů a služeb Huawei či ohledně dění v bývalé britské kolonii Hongkong. Nyní britský telekomunikační regulátor Ofcom zrušil licenci čínské zpravodajské televizní stanici CGTN. Následně čínské ministerstvo zahraničí obvinilo BBC z fake news. Informovala o tom agentura Reuters.

    Čínská státní média v posledních týdnech zintenzivnila útoky na britské veřejnoprávní vysílání, které obviňuje z toho, že je neobjektivní. A to ať už se to týká koronaviru či ohledně zacházení s etnickými Ujgury v čínské oblasti Xinjiang (Sin-ťiang). Británie dle webu Telegraph pak v loňském roce také vykázala tři čínské špiony, kteří byli v zemi na žurnalistických vízech.

    Ve čtvrtek britský telekomunikační regulátor Ofcom zrušil vysílací licenci pro čínskou zpravodajskou televizní stanici CGTN vysílající v angličtině. Ke zrušení došlo z důvodu, že za tento sesterský kanál státní společnosti China Central Television (CCTV), nese dle Ofcomu konečnou odpovědnost vládnoucí Komunistická strana Číny.

    Čína je proti rozhodnutí Británie o odebrání licence. Ministerstvo zahraničí proto reagovalo chvíli po rozhodnutí Ofcomu a vydalo prohlášení, ve kterém obvinilo British Broadcasting Corp (BBC) za uvádění fake news ve svých zprávách týkajících se covid-19. Prohlásilo také, že BBC pandemii zpolitizovalo a neustále omílá teorie o zatajování informací ze strany Číny.

    Čína poukázala na nedávnou reportáž BBC o tom, že čínské úřady použily násilí k prosazování protiepidemických opatření. Dle Číny to však byly záběry z protiteroristického cvičení. Ministerstvo požaduje veřejnou omluvu.

    BBC si však za svým zpravodajstvím stojí a uvedlo, že je jeho vysílání spravedlivé a nestranné ohledně událostí v Číně. V Číně je navíc zablokováno vysílání většiny hlavních západních zpravodajských služeb, a to včetně BBC.

    Hu Xijin, šéfredaktor Global Times, bulvárního listu podporovaného komunistickou stranou, uvedl na svém Twitteru, že má silné podezření, že byla BBC nabádána zpravodajskými agenturami USA a Velké Británie. „Stala se baštou války veřejného mínění Západu proti Číně,“ uvádí.

    BBC schytalo vlnu kritiky také po středeční reportáži o ženách v internačních táborech pro etnické Ujgury a další muslimy v regionu Xinjiang, které jsou zde znásilňovány a mučeny. To dle čínského ministerstva zahraničí nemělo žádný faktický základ. Global Times v pátek v úvodníku uvedl, že BBC vážně porušila novinářskou etiku.

    Sledujte nás na sítích

    VYBRALI JSME PRO VÁS