Elon Musk vyslovil tvrdá slova v souvislosti s reklamním bojkotem sociální sítě X, dříve známé jako Twitter, což vyvolalo zmatek mezi odborníky. Tato kontroverze nyní klade otázky ohledně budoucnosti této platformy, zejména pokud reklamní partneři nevrátí a budou nadále odcházet.
Musk, který X koupil loni za 44 miliard dolarů, v dubnu vydal prohlášení týkající se reklamy na platformě. Tehdy zdůraznil, že pokud velké značky jako Disney a Apple pohodlně inzerují na X, je to dobrý signál pro úspěšnost reklamy na této platformě. Nicméně za sedm měsíců se situace změnila, a oba uvedení reklamní partneři se rozhodli na této sociální síti neinzerovat. Musk je nyní vyzývá, aby odcházející společnosti šly „někam jinam“.
Could X go bankrupt under Elon Musk? https://t.co/dLbUAyPXpJ
— BBC News Technology (@BBCTech) December 2, 2023
V úterním rozhovoru na summitu DealBook v New York Times použil Musk výraz „bankrot“, čímž naznačil, jak výrazně by bojkot reklamy mohl poškodit finanční výsledky společnosti. Vzhledem k tomu, že reklama tvoří zhruba 90 % příjmů společnosti X, Musk naznačil, že pokud by společnost zkrachovala, bylo by to v důsledku odchodu reklamních partnerů. Mark Gay, vedoucí klient marketingové poradenské společnosti Ebiquity, vyjádřil nedůvěru v návrat reklamních partnerů.
Situaci ještě zhoršilo oznámení, že maloobchodní gigant Walmart již nebude na X inzerovat. Toto rozhodnutí zřejmě Muskovu pozici ještě více znejistilo, píše BBC.
Společnost Insider Intelligence odhaduje, že příjmy z reklamy společnosti X v letošním roce klesnou na 1,9 miliardy dolarů. Společnost se potýká se značnými výdaji na platy zaměstnanců a úroky z půjček, které Musk použil na nákup Twitteru. Bankrot by byl extrémním scénářem, kterému se chce Musk určitě vyhnout. Jedním z možných řešení by mohlo být vyjednávání s bankami o snížení úrokových plateb nebo nalezení nových zdrojů příjmů pro X, včetně nových služeb, jako jsou audio a video hovory nebo streamování videoher.