Společnost Uber získala souhlas Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže s provozováním oficiální taxislužby na pražském letišti. Toto rozhodnutí představuje významný posun v probíhající bitvě o taxislužbu na letišti. Informoval o tom server České noviny.
Rozhodnutí však ještě není konečné, neboť konkurent Tick Tack, který původně podal návrh na přezkoumání, má nyní možnost podat do 15 dnů odvolání. Tick Tack, dceřiná společnost Taxi Praha, poskytuje taxislužbu na pražském letišti ve spolupráci se společností Fix od roku 2016.
Koncem loňského roku se společnost Uber stala vítězem výběrového řízení na provozování oficiální taxislužby na pražském letišti. Původně měl Uber zahájit provoz na letišti v únoru, ale kvůli námitkám konkurence byl termín zahájení provozu odložen. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže následně zahájil šetření výběrového řízení.
Mluvčí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Švanda potvrdil, že úřad návrh společnosti Tick Tack na přezkoumání zamítl s tím, že v postupu zadavatele neshledal důvody pro přijetí nápravných opatření.
Švanda dodal, že některé části řízení byly zastaveny z důvodu nedostatečně podaných námitek. Pokud se společnost Tick Tack nerozhodne podat odvolání ve stanovené patnáctidenní lhůtě, rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se stane konečným. V takovém případě bude moci společnost Uber oficiálně podepsat smlouvu s Letištěm Praha.
Pokud se však Tick Tack rozhodne podat odvolání, bude zahájeno druhostupňové řízení, které by mělo trvat nejméně dva měsíce. Během této doby proběhne další zkoumání a hodnocení nabídky.
Úspěšná nabídka společnosti Uber do tendru na pražském letišti byla spojena s určitými podmínkami. Jedním ze základních požadavků je, že provozovatel musí stanovit konečnou cenu před každou jízdou, přičemž k výpočtu jízdného využívá svůj software. Tato podmínka zajišťuje transparentnost a zabraňuje jakékoli manipulaci s cenami jízdného.
Kromě toho musí provozovatel zaručit vysoký standard kvality a bezpečnosti služeb, udržovat vozový park ne starší než tři roky a zajistit profesionální chování řidičů. Od řidičů se rovněž očekává znalost angličtiny a češtiny.
Kromě toho musí provozovatel nabízet bezhotovostní platební možnosti, aby zajistil cestujícím pohodlí. Dalším klíčovým aspektem je bezbariérovost s požadavkem vyhovět handicapovaným cestujícím a rodinám s dětmi. Provozovatel je rovněž odpovědný za zajištění dostatečného počtu dostupných vozidel na letišti pro uspokojení aktuální poptávky.
Klára Divíšková, tisková mluvčí Letiště Praha, vyjádřila s rozhodnutím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže spokojenost. Divíšková rovněž zmínila, že po nabytí právní moci rozhodnutí mohou začít přípravy na zahájení provozu nového poskytovatele taxislužby.
Výsledek tohoto výběrového řízení bude mít významný dopad na taxislužbu na Letišti Praha.