Škody 4. generace patří k tomu nejlepšímu, čím se automobilka prezentuje nejen u nás, ale i ve světě. Octavia RS byla otestována na okruhu a to jak z pohledu jízdních vlastností, tak i zrychlení. Sportovní verze slušně šlape na paty zajetým matadorům ze stájí BMW, Mercedes a jim podobným. Česká automobilka září.
Například James Bond jezdí vždy v luxusních vozech a pro někoho by možná bylo nepředstavitelné, že by zachraňoval svět ve Škodě. Pomalu si ale naše automobilka vydobývá pověst luxusnější značky vozidel, se kterou už rozhodně lidé z holdingu necílí na střední pracující třídu. Je tudíž dosti možné, že zanedlouho už budeme o ladných křivkách Octavií jen snít a zálibně se za nimi koukat.
Kromě luxusu se vozidla neustále vyvíjí i rychlostně a silově. Nová Octavia RS se prohnala po australském okruhu, kde ji reportéři podrobili důkladnému testu a nic neponechali náhodě. Testováno bylo převážně zrychlení. Mnozí z nás vědí, že měření zrychlení je ošemetné téma. Nejenže se musí test mnohokráte opakovat, abychom eliminovali odchylku měření, ale záleží tu více než kde jinde na dovednostech řidiče. Výsledek testu u RS byl svým způsobem překvapující.
Trochu techniky
Nejprve je nutné představit typ, se kterým se test prováděl. Nová generace Škody Ocatvie RS, kde se výkon vyšplhal na 241 koní (180kW). Řidiče možná při startu překvapil krouticí moment 370Nm, protože to vskutku není málo. Dvoulitrový čtyř-cylindr, náhonem na přední se prohání 7stupňů dvouspojkové převodovky. Pro ty, kteří si nepotrpí na čísla, auto bylo bílé.
Jak dopadl test?
Test byl vzhledem k zemi konání počítán jak z 0 na 100 km/h, tak z 0 na 60 mph, což eje po zaokrouhlení nějakých 97 km/h. poté zrychlení z 80 km/h na 120 km/h a nakonec životně důležité brzdění. Konkrétně z rychlosti 100 km/h. Škoda proklamuje, že její RS to zvládne na 100 za 6,7s a na 97 za cca 6,5. 400 metrů by měla urazit za 14,8s s koncovou rychlostí 163 km/h. Čísel je to dost, tak uvidíme, jestli ve fabrice měřili přesně.
Zrychlení z 80 na 120 dopadlo vcelku uspokojivě. 3,6s je úctyhodný čas. Není nejrychlejší, ale řadí se k těm lepším časům. Ze 100 km/h Octavia zabrzdila na 36,4 metrech. První pokus zrychlení z 0 na 100 dopadl doslova učebnicově. Čas se shodoval s tím, který hlásá Škoda. Na setiny.
Při druhém pokusu byl přepnut Sport na TCS Off, kde se ovšem výrazněji protáčení kola a to pro měření není dobré a také to bylo vidět. Dopadlo podobně jako zadané časy, jen o nějaké ty desetiny hůře. 6,6 na 97 km/h a 6,9 na 100.
Poslední pokus konečně pokořil škodovácký rekord. 6,15s na 97 km/h a 6,41s na na 100 km/h. Plyne z toho fakt, že RS je řádně nadupaná kára, která má na to se měřit s kdejakým více „profláklým“ sporťákem. Děkujeme kolegům z Whichcar, že test uskutečnili a my zas jednou mžeme být hrdí, že jsme Češi.