Společnost TÜV, která provozuje síť stanic technické kontroly v Německu, vyhodnotila výsledky jednotlivých typů elektromobilů z hlediska četnosti jejich vážných závad. Jednalo se o modely ve stáří zhruba tři až čtyři roky, které se dostavily ke kontrole technického stavu.
Zajímavé je zjištění, že elektromobily se zásadně nevymykají z obecných trendů poruchovosti osobních aut provozovaných na německých silnicích.
Některé typy patří k vůbec nejspolehlivějším, existují také průměrně poruchové a poměrně hodně poruchové. Třeba taková Tesla Model Y je s průměrným počtem 17,3 procenta nalezených vážných závad (ze všech vozů tohoto typu, které přijely na kontrolu) vůbec nejhůře hodnoceným modelem. Patří jí tedy poslední 110. pozice. Jen o dvě příčky lépe skončila Tesla Model 3.
Do sféry poměrně hodně poruchových aut patří dále také Dacia Spring (107. místo) nebo Škoda Enyaq (93.). U tohoto vozu nalezli technici hodně závad na brzdovém systému.
Naopak na čelních pozicích žebříčku aut tohoto stáří je Mini Cooper SE (6. pozice ze všech aut s průměrným procentem 3,5), Audi Q4 e-tron (8. místo a 4 procenta) nebo Fiat 500 (11. místo a 4,2 procenta).
Špatně si nevedl ani v Nošovicích vyráběný elektrický Hyundai Kona. Umístil se 29. s průměrným počtem vážných závad 4,8 procenta.


