Porsche pokračuje v elektrifikaci své modelové řady a navzdory občasným spekulacím o zpomalení tempa to vypadá, že elektromobilní budoucnost značky je stále aktuální. Do nabídky přichází už druhé elektrické SUV Porsche Cayenne Electric 2026. Nejde přitom o obyčejný přírůstek. Tento model se pyšní titulem nejvýkonnějšího sériově vyráběného Porsche všech dob.
Na trh vstupuje ve dvou provedeních: základním Cayenne Electric a výkonnějším Cayenne Turbo Electric. Tradiční označení „Turbo“, které Porsche používá i u elektromobilů, sice může působit zvláštně, ale automobilka se jej zjevně nehodlá vzdát. Základní verze nabízí výkon 402 koní, který se v režimu Launch Control krátkodobě zvýší až na 435 koní. K dispozici je také točivý moment 834 Nm a pohon všech kol díky dvoumotorové konfiguraci.
Motorizace
Cayenne Turbo Electric však posouvá hranice ještě výrazněji. V běžném režimu poskytuje 844 koní, zatímco Launch Control odemyká neuvěřitelných 1 139 koní a přes 1 500 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 60 mph (0–96 km/h) tak trvá jen 2,4 sekundy. S takovými parametry se Cayenne Turbo Electric dostává na úroveň, kdy by na některých dragstrech téměř potřeboval bezpečnostní klec.
S ohromným výkonem jde ruku v ruce i schopnost intenzivně brzdit. Porsche uvádí, že elektromotory zvládnou při rekuperaci absorbovat až 600 kW, což znamená, že přibližně 97 procent veškerého běžného brzdění obstarají bez použití brzdových destiček. Ty tak zůstávají výrazně méně namáhané. Pro zájemce o ještě sportovnější charakter jsou připraveny i keramické brzdy PCCB.
Technicky vyspělý vůz
Podvozek má nabídnout jízdní projev typický pro Porsche. Standardem je systém aktivního řízení podvozku Active Suspension Management. Výkonnější Turbo verze je navíc vybavena systémem Torque Vectoring Plus pro ještě přesnější distribuci výkonu mezi koly. Obě varianty lze doplnit o řízení zadní nápravy i o systém Active Ride, který už známe z Taycanu a Panamery. Tento systém dokáže eliminovat nežádoucí pohyby karoserie při akceleraci, brzdění a v zatáčkách, takže vůz zůstává nečekaně stabilní a klidný.
Vzhled prodává
Designově se Cayenne Electric posouvá směrem k novému Macanu. Má hladší a zaoblenější záď, jednodušší přední část a celkovou siluetu, která je na první pohled typická pro Porsche, ale z některých úhlů připomíná i jiná moderní SUV.
V kabině se však automobilka drží svých tradičních hodnot. Řidič má k dispozici sportovní pozici za volantem, charakteristický výhled přes kapotu a precizně zpracované materiály. Digitální technika přesto hraje dominantní roli. Před řidičem se nachází 14,3palcový přístrojový štít, centrální zakřivený displej spojuje infotainment s ovládáním klimatizace. Porsche alespoň zachovalo fyzické ovládání hlasitosti a základních klimatizačních funkcí.
Verdikt
Na trh dorazí Porsche Cayenne Electric na konci léta roku 2026 a objednávky lze podávat už nyní. Základní model se očekává s cenovkou kolem 2,5 milionu korun.


