Sony zvedla výhled provozního zisku pro finanční rok končící v březnu 2026 o osm procent na 1,43 bilionu jenů, tedy zhruba 9,5 miliardy dolarů. Důvodem je menší dopad amerických cel a silný výkon divizí zaměřených na zábavu a polovodiče.
Ve druhém čtvrtletí, tedy od července do září, vzrostl provozní zisk o deset procent na 429 miliard jenů. Tahounem byly vyšší tržby z hudebního byznysu, který zahrnuje i anime produkci, a z prodeje čipů. Společnost uvedla, že k výsledkům významně přispěl úspěch animovaného filmu Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle.
Sony se z bývalého výrobce spotřební elektroniky postupně proměnila v zábavní gigant. Roste hlavně díky anime a streamovacím službám, zatímco herní divize ve druhém čtvrtletí ztratila kvůli účetním ztrátám spojeným s hrou Destiny 2.
V témže období firma prodala 3,9 milionu kusů konzole PlayStation 5, což je o něco víc než před rokem. Pomoci by jí mohl i očekávaný titul Grand Theft Auto VI, který má vyjít v listopadu 2026, a také novinka Ghost of Yotei, jež si už našla 3,3 milionu kupců.
Sony zároveň těží z poptávky po větších obrazových senzorech pro chytré telefony. Firma uvedla, že část zákazníků urychlila nákupy kvůli obavám z cel. Odhadovaný dopad těchto poplatků snížila na 50 miliard jenů z původních sedmdesáti.
Společnost plánuje odkoupit až 35 milionů vlastních akcií v hodnotě zhruba 100 miliard jenů. Akcie Sony po oznámení výsledků vzrostly o šest procent.


