Ford Maverick Lobo je čerstvou novinkou v nabídce americké automobilky a na první pohled vypadá jako malý sportovní truck snů. Snížený podvozek, bodykit a černá 19palcová kola mu dávají agresivní postoj, v kabině najdeme kontrastní švy v odstínech Grabber Blue a Electric Lime. Jenže jak se ukázalo na testovací trati, Lobo sice má styl, ale bez pořádných pneumatik se z něj silniční predátor nestane.
Model Lobo dostal hned několik chytrých vylepšení. Přední brzdové třmeny pocházejí z Focusu ST, větší kotouče doplňuje vylepšený chladicí systém s robustnějším chladičem a převodníkovým chladičem z tažného paketu. Zadní diferenciál má funkci torque vectoring a o zábavu se stará sedmistupňová automatická převodovka (ve skutečnosti osmistupňová, ale s vynechanou dvojkou), která je pro Lobo exkluzivní.
Ojedinělý je také Lobo režim, který povoluje uzdu stabilizačnímu systému a při plném plynu zvýší hluk motoru ze 75 na 77 decibelů. Součástí balíčku jsou i pádla pod volantem, díky nimž si může řidič hrát s turbem 2.0 EcoBoost.
Výkon nechybí, ale chybí přilnavost
Pod kapotou pracuje dvoulitrový čtyřválec s výkonem 250 koní, tedy stejná jednotka, jakou mají ostatní verze Mavericku. Sprint na stovku zvládne podle Car and Driver Lobo za 5,8 sekundy a čtvrtmíli projede za 14,5 s. Na papíře tedy působivé hodnoty.
Jenže v zatáčkách přichází vystřízlivění. Z rychlosti 113 km/h dokázal Maverick FX4 zastavit na 52,4 metrech, zatímco Lobo potřebovalo 57,3 metru. Na vině jsou sériově montované Goodyear Wrangler Territory HT – celoroční pneumatiky, které sice zajistily skvělou spotřebu (cca 7,4 l/100 km na dálnici, tedy o 0,5 l/100 km lepší než uvádí EPA), ale rozhodně ne bezpečné zastavení.
Styl a praktičnost
Designem Lobo evokuje éru devadesátkových „minitrucků“ s nízkými prahy a výrazným bodykitem. V kabině potěší moderní prvky, ale ergonomie není ideální – velký ovladač pro systém Pro Trailer Backup Assist zabírá nejcennější místo na středovém panelu, zatímco obyčejné kolečko hlasitosti se krčí vpravo.
Ford's Street Truck Needs a New Set of Shoes: We Test the Under-Tired 2025 Maverick Lobo https://t.co/pbvD22iYsM
— Car and Driver (@CARandDRIVER) August 19, 2025
Cenovka startuje na částce 37 625 dolarů (zhruba 885 000 korun), vrcholná verze stojí 43 120 dolarů (asi 1 015 000 korun). Ta nabídne luxusnější prvky jako vyhřívaná sedadla a volant, panoramatické okno, elektricky posuvné zadní okno či audiosystém B&O.
Verdikt
Ford Maverick Lobo je zábavný a stylový truck, který dokáže pobavit řidiče a nabídnout dost výkonu. Má ale jednu Achillovu patu – pneumatiky. Dokud Ford nevymění sériové obutí za lepší letní sadu, zůstane Lobo spíš frajerem na parkovišti než skutečným králem asfaltu.