Startup Astronomer se po virálním trapasu na koncertě Coldplay rozhodl obrátit pozornost jinam. Dočasnou tváří firmy se stala herečka Gwyneth Paltrow. Firma tak vtipně zareagovala na aféru, která vedla k rezignaci jejího ředitele i šéfky personálního oddělení.
Na koncertě 16. července zachytila kamera intimní moment mezi tehdejším generálním ředitelem Andym Byronem a personální ředitelkou Kristin Cabot. Oba reagovali nepřirozeně a snažili se skrýt, což nezůstalo bez povšimnutí. Chris Martin ze scény žertoval, že „buď mají poměr, nebo jsou hodně stydliví“.
„Nejlepší místo pro Apache Airflow“
Sociální sítě explodovaly a obě dotčené osoby krátce poté odstoupily. Astronomer zareagoval nečekaně: místo tiskovky zveřejnil krátké promo video s Gwyneth Paltrow. Ta v něm suše konstatuje, že byla „najata na velmi dočasnou dobu, aby mluvila za více než 300 zaměstnanců firmy“.
Herečka v klipu reaguje na nevyřčené dotazy s nadhledem. Video otevírá věta: „OMG! What the actual F—“, načež Paltrow s úsměvem prohlásí: „Ano, Astronomer je to nejlepší místo pro Apache Airflow“ — tedy pro nástroj, který firmám pomáhá řídit a automatizovat datové toky. Další otázku o stavu PR týmu rychle přeruší a místo odpovědi zve diváky na blížící se konferenci.
Astronomer uploads new video with Gwyneth Paltrow, ex-wife of Coldplay’s Chris Martin, answering questions as a temporary spokesperson.
— Pop Base (@PopBase) July 26, 2025
pic.twitter.com/gELL9rOcmO
Virální propadák jako marketing
Internet to vzal jako lekci z krizové komunikace. Komentátoři mluví o „marketingovém džiu-džitsu“ a „10 z 10 za zvládnutí skandálu“. Samotné video působí, jako by si firma ze situace dělala legraci a zároveň z ní těžila maximum pro vlastní značku.
Zvlášť pikantní je fakt, že Paltrow byla v minulosti vdaná právě za Chrise Martina. Teď se stala tváří firmy, která se dostala do skandálu přímo na jeho koncertě. Celý tah tak působí jako velmi promyšlený a zároveň lehce absurdní.
Nové vedení, stejný cíl
Po rezignaci Byrona převzal roli dočasného CEO Pete DeJoy. Ten přiznal, že pozornost médií byla „nezvyklá a trochu surrealistická“. Zároveň dodal, že firma díky tomu získala širší povědomí o své práci v oblasti automatizace datových toků.
Astronomer sice začal jako oběť trapného momentu, ale proměnil ho ve výjimečně povedený PR tah. Místo úklidu nepořádku jen přehodil reflektory — a pozornost už nesměřuje k aféře, ale k budoucí konferenci.