Toyota přepracovala svůj elektrický crossover. Model bZ4X odchází do historie a přichází jednoduše pojmenovaný vůz Toyota bZ 2026, který kromě kratšího názvu nabízí delší dojezd, vyšší výkon a vylepšený design. A především konečně konkuruje těm nejlepším kouskům na trhu.
Toyota bZ pro modelový rok 2026 přináší zásadní zlepšení v oblasti dojezdu. Základní varianta bZ XLE FWD ujede na jedno nabití až cca 380 km, což je výrazný nárůst. Verze XLE FWD Plus se dostává až na 500 km. Model XLE AWD nabízí 463 km, Limited FWD 481 km a Limited AWD 447 km. Všechny verze navíc nově využívají nabíjecí konektor NACS, takže je možné je nabíjet na Tesla Superchargerech s výkonem až 150 kW.
Nové baterie, více výkonu
Základní verze s předním pohonem dostala baterii o kapacitě 57,7 kWh, vyšší verze pak novou 74,4kWh lithium-ion baterii. Tyto akumulátory nahrazují starší 63,4kWh a 65,5kWh varianty.
Změna se odrazila i na výkonu. FWD verze nyní nabízí 228 koní, zatímco AWD modely poskočily na drtivých 338 koní. Základní verze XLE FWD se slabší baterií má 168 koní. Díky tomu zvládne bZ s pohonem všech kol akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Verze s předním pohonem to zvládnou za 8 sekund.
Design
Toyota bZ 2026 dostala i nový facelift. Vnější plasty okolo blatníků už nejsou nutností – zákazníci si mohou zvolit variantu s barevně sladěnými lemy, která působí uhlazeněji. Světlomety připomínají nové modely Camry nebo Prius, přední část působí moderněji a vřelejším dojmem.
Sedadla jsou čalouněná, ale za příplatek je dostupná verze SofTex (eko-kůže) v šedé nebo černé barvě. Tu samou najdeme i na volantu. Prostor pro nohy se vpředu dostal na 107 cm a vzadu na 89,7 cm. Zavazadlový prostor nabízí 770 litrů kapacity – tedy o něco více než Hyundai Ioniq 5.
2026 Toyota bZ Gets a New Name, a NACS Port, and Nicer Styling https://t.co/259qkaTm0l
— Car and Driver (@CARandDRIVER) May 13, 2025
V kabině také najdeme přepracovanou středovou konzoli s bezdrátovým nabíjením, standardní 14palcovou dotykovou obrazovku, šest reproduktorů a možnost příplatkového 9reproduktorového systému JBL Premium Audio. Nechybí ani asistenční systémy Toyota Safety Sense 3.0: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu nebo nouzové brzdění.
Verdikt
Toyota zatím oficiální ceny nezveřejnila. Očekává se však, že základní model XLE bude stát okolo 880 000 korun, tedy o něco více než současný model bZ4X. Za podstatně větší dojezd a výkon to ale dává smysl.