Singapurská populace rychle stárne, čemuž se přizpůsobují i podniky se svým sortimentem a službami. Aplikace s umělou inteligencí, speciální zdravá výživa, doplňky stravy a další produkty cílící na seniory posilují stříbrnou ekonomiku městského státu. Informuje o tom CNBC.
Téměř jednu pětinu singapurské populace tvoří podle vládních údajů z letošního roku lidé ve věku 65 let a starších, což je o 11,7 procenta více než před deseti lety. A trend stárnutí v městském státu zrychluje.
S rostoucím věkem singapurské společnosti však rostou i příležitosti pro tamní podniky a startupy. Podle firmy Aging Asia má Singapur největší tržní potenciál pro stárnoucí populaci v asijsko-pacifickém regionu.
Tamní stříbrná ekonomika dosáhne podle Aging Asia do roku 2025 hodnoty 72,4 miliardy dolarů. Singapurské vládě hraje do karet i pokrokové smýšlení současné generace Baby boomers (lidé narození mezi lety 1946 až 1964).
As Singapore's aging population grows, businesses are courting older consumershttps://t.co/149ZwydLpM
— 90 News Time (@90NewsTime) October 31, 2023
„V porovnání s předchozími generacemi je tahle vzdělanější, má více úspor a více si uvědomuje, kde hledat zdroje ke svému životnímu stylu,“ cituje stanice CNBC Kelvina Tana ze Singapore University of Social Sciences.
Zakladatelka Aging Asia Janice Chia vysvětlila, že generace Baby boomers, zahrnující osoby ve věku 60 až 75 let, zůstane cílovkou pro „stříbrné podniky“ po další jedno až dvě desetiletí. Úspěšnost byznysu ovlivní hlavně chování těchto zákazníků.
Více se starají o své zdraví
„V porovnání s předchozími generacemi poskytují svým dětem více a jsou ochotnější utrácet za sebe a nové zkušenosti,“ vysvětlila Chia. Tato generace má ve zvyku pracovat déle, což znamená, že se i více zajímá o své zdraví.
Vyšší poptávka po zdravotní péči přináší podle Tana příležitosti pro podniky starající se o blaho seniorů. Singapurská Citibank odhaduje další nárůst jejich výdajů za léčbu, což zvýší potenciál růstu zdravotní péče a zdravotnických služeb v zemi.
A pocítí to také společnosti nabízející například aplikace, které umožňují spojení mezi seniory s pečovateli, senzory pro detekci pádu, aplikace s umělou inteligencí monitorující vitální funkce a chytrou domácnost, která usnadní seniorům život.
Řada podniků v Singapuru nabízí produkty pro seniory jako nůžky na nehty s lupou, háčky na zip nebo ohebné lžíce. Roste poptávka po vycházkových holích či chodítkách, doplnila Vanessa Keng, spoluzakladatelka firmy The Golden Concepts.
Chytá se i potravinářský průmysl, který nabízí potraviny a doplňky stravy pro seniory, například startup The Gentle Group prodává pyré ve tvaru oblíbených potravin pro osoby, které mají potíže s polykáním.