Škoda nezanevřela na svou legendu a kdysi vlajkovou loď hatchbacků. Přestože se může zdát Fabia tou pravou alternativou, cena překvapí. Obecně vzato se jedná o velice praktický vůz. Nabízí spoustu prostoru, technologií, skvělý design. Mohlo by se zdát, že nám nic nestojí v cestě do prodejny. Zádrhel ovšem přichází pod kapotou. Za silnou verzi si budeme muset solidně připlatit.
V základu dostaneme tento po všech stránkách skvělý vůz za cca 360 000 korun. Abychom ale nemuseli pod kapotou trpět jedničkový benzín a mohli beze strachu předjíždět, musíme si připravit alespoň 200 000 korun navíc. To už je částka, se kterou se nemusí na počátku úplně počítat. Pořízení 1,5litrového mazlíka se ale dozajista vyplatí. Pár koní pod kapotou je vždycky znát. Za co budeme ovšem nejvíce rádi, je interiér. Ve Škodě zkrátka vědí, jak se o své zákazníky postarat. Sedět v jakémkoli voze, včetně Fabie, znamená pohodlí a koncernový luxus. To vše je podpořené detaily, na které si automobilka potrpí. Technologie se rovněž posunuly na docela jinou úroveň. Pojďme se na tuto legendu podívat zblízka.
Design
Vzhled se stal naprosto zásadní proměnou. Zvenku si Fabia drží vcelku klasickou linku, která je ovšem zcela změněná u sportovní varianty Monte Carlo. Přední část prošla, stejně jako ostatní modely, podařeným faceliftem. Kola se mohou posunout až na 17 palců. Jejich styl je navíc velice vydařený. Kontrast střechy vůči zbytku karoserie dodává celému vozu výrazně na dynamice. Zadní část se lehce zvedla a dává tak vyniknout nárazníku. Škoda, jak je známo, přestala používat na kufru znak. Místo toho si přečteme název automobilky. Celkově se exteriér rozhodně povedl.
Kabina si na nás přichytala luxus v podání firmy Škoda. Palubní deska i ostatní prvky jsou obohaceny o zbarvení, které si můžeme navolit. Interiér tak výrazným způsobem ožívá. Sedadla jsou pohodlná a na palubní desce najdeme navíc stejný materiál, jaký byl použitý právě pro ně. Digitální přístrojový panel působí vcelku sportovním dojmem. Samotný kufr navíc nabídne prostor až 380 litrů. Slušný výsledek.
Motor
Jak jsme si již řekli, v základu najdeme pod kapotou jedničkovou verzi. Ta je sice úsporná, moc parády s ní ale nenaděláme. První nabízí 59 kW a 93 Nm, další 70 kW a 175 Nm a poslední 81 kW a 200 Nm. 1,5litrová verze pak dodá 110 kW a 250 Nm.
Verdikt
Fabia se obecně vzato velice povedla. Aby nám ale důstojně sloužila, připravme si alespoň 550 000 korun. Abychom byli fair, za tuto cenu se dá poohlédnout i u značek jako Kia a jí podobným.


