Už těsně k hranici šesti miliónů kusů se během loňského roku dostal objem trhu s elektrickými automobily v Číně. Ten je největší na světě. Podle údajů portálu EV se vloni v této komunistické zemi zaregistrovalo do provozu 5,92 milionů „čistých“ elektromobilů a vozidel s pohonem typu plug-in hybrid. Převahu měla výhradně elektrická auta, jejichž podíl na celkovém trhu s novými osobními vozidly činil 22 procent. V absolutních číslech se jedná o 4,35 miliónu aut. Plug-in hybridů si lidé koupili 1,6 miliónu, což znamená osmiprocentní díl celkového koláče.
Oproti předloňskému výsledku si elektrická auta v roce 2022 polepšila o 83 procent. Samotný prosinec byl také nejlepší v historii. Lidé a firmy si z autosalonů čínských prodejců odvezli přes 670 000 nových aut, které jsou schopné bez produkování emisí v místě svého provozu ujet minimálně desítky kilometrů.
Nejdůležitějším hráčem na trhu je značka BYD, která je (po započtení plug-in hybridních verzí) také největším světovým výrobcem elektrických aut. Až za ní je Tesla.
BYD má v první desítce nejžádanějších elektrických vozů v Číně hned šest svých typů. V prosincové statistice dokonce sedm.
Absolutně nejprodávanějším elektromobilem v Číně bylo v roce 2022 SUV BYD Song Plus, které je k mání v plně elektrické i plug-in hybridní verzi. Za rok si na své konto připsalo 477 000 čárek.
Jedná se o rodinný model s délkou karosérie 470 centimetrů a výškou 168 centimetrů. V elektrické variantě ho pohání agregát s výkonem 184 koňských sil, který roztáčí pouze přední kola. Auto se rozjede z nuly na sto během 7,7 sekund a maximální rychlost je 180 kilometrů.
V podlaze je zabudována baterie typu LiFePo, která má kapacitu 71,7 kWh. Podle staršího homologačního cyklu NEDC má být Song Plus schopen ujet na jedno nabití 505 kilometrů.