Honda opět ukázala, co všechno má v arzenálu. Vytvořila 7místné SUV Pilot, které se skutečně nezalekne žádného terénu. Severoamerický trh musí jásat nadšením, jaký typ vozu se tam objevil. Výrobci se kromě designu zaměřili na výkon a bezpečnost. Šestiválec pod kapotou zajišťuje stabilní sílu ve všech druzích terénu. Kameny nebo bahno, nic není Pilotu cizí.
Obecně vzato dostal Pilot mnoho nového. Jak jsme již řekli, výrobci se zaměřili převážně na výkon v tom smyslu, že jakýkoli terén půjde zdolat. Chtěli konkurovat klasice, která v USA drtí trh. Honda musela přijít s něčím inovativním a neokoukaným. Technologie, kterými své auto vybavila, jsou skutečně pokrokové. Bezpečnost se tím pádem posouvá na docela novou úroveň. Co se neokoukaného týče, design si nezadá s ničím, co do této doby firma představila. Hrubé rysy pořádného SUV se mísí s ladnými prvky jako dělanými pro rodinná auta.
Design
Pokud se u většiny SUV shodneme na tom, že přední část dělá dominantní práci, u Pilotu tomu bude jinak. Předek nedosahuje takových rozměrů. Proporčně se maska chladiče nepotkává s nárazníkem, který je masivní, jak jsem u všech pořádných vozů zvyklí. Iniciativu této agendy přebírá zadní část. Kufr disponuje neskutečnými proporcemi. Krásně kombinuje nepřehlédnutelné světlomety, vcelku sportovní spoiler a ostré uhly karoserie.
Z boku nás opět zaujmou kola (18 a 20 palců), která svou ergonomií připomínají skutečná monstra. Připočteme-li si k nim šířku pneumatik, výsledek nás rozhodně nenechá chladnými. Prostor v kabině je ještě více zvýrazněn panoramatickou střechou. Díky nosným lištám se nemusíme spoléhat pouze na obsah kufru, který ovšem sám o sobě disponuje kapacitou přes 3000 litrů. Pokud sklopíme všechna sedadla. To už je pořádné číslo. Konkurence může závidět.
Kabina se blýskne krásnými tvary a kvalitními materiály. Honda si stále zachovává oblibu ve fyzických tlačítkách. Lišta pro nabíjení telefonu ovšem nechybí. Vedle řadící jednotky nesmíme přehlédnout držáky nápojů. Bez nich v Honda v USA neuspěla. Všechna sedadla jsou vyrobena z prémiové kůže, a i prostřední místa mají dostatek prostoru.
Motor
Pod kapotu výrobci vsadili 3,5litrový šestiválec, který je schopný dodat do všech kol výkon až 280 koní. Krouticí moment 355 Nm také nezní zle. Výkon je využit beze zbytku. Točivý moment zabírá už v nízkých otáčkách. Inu, s Pilotem se neztratíme.
Verdikt
V USA se cenově lidé dostanou za nejvyšší výbavu na cenu 1,2 milionu korun. Je to možná hodně peněz, za tohle SUV se to ovšem vyplatí. Rok 2023 navíc přinese novou generaci.