Skupina zaměstnanců dceřiné společnosti Activision Blizzard Raven Software v pondělí vyhrála svou žádost o vytvoření odborů. Jejich odborová organizace nazvaná Game Workers Alliance je první svého druhu mezi velkými videoherními společnostmi ve Spojených státech.
Společnost Raven Software se sídlem v Madisonu ve Wisconsinu je známá především díky vývoji série Call of Duty. Snahy o vytvoření odborů mezi testery zajišťujícími kvalitu začaly poté, co studio v prosinci 2021 propustilo 12 QA testerů.
Skupina, která se podílela na vytvoření Game Workers Alliance, se skládá z přibližně 30 testerů QA. Mnozí z nich byli přesunuti do různých oddělení v rámci modelu vestavěných testerů krátce poté, co zaměstnanci v lednu podali žádost o vytvoření odborů u National Labor Rights Board. Přesto svou žádost vyhráli poměrem hlasů 19:3 ve prospěch odborové organizace.
Podle novináře Kellena Browninga z New York Times společnost Activision tvrdila, že rozhodnutí o odborech nemělo být přijato pouze 19 zaměstnanci. Společnost však nesdělila, zda proti rozhodnutí NLRB podá formální námitku.
„Jsme přesvědčeni, že důležité rozhodnutí, které ovlivní celé studio Raven Software čítající zhruba 350 zaměstnanců, by nemělo být učiněno méně než 10 % zaměstnanců Ravenu,“ řekla listu The Washington Post mluvčí společnosti Activision Blizzard Jessica Taylorová.
Game Workers Alliance se oficiálně stává odborovou organizací
Formální odborová organizace Game Workers Alliance vznikla v době dokončování akvizice společnosti Activision Blizzard společností Microsoft. Ta byla oznámena v lednu, kdy Activision Blizzard čelil žalobám kvůli své bratrské pracovní kultuře.
Podle zprávy agentury Bloomberg žalobci NLRB obvinili společnost Activision Blizzard z nezákonného vyhrožování zaměstnancům prostřednictvím restriktivní politiky v oblasti sociálních médií. Společnost však tato obvinění popřela.
„Zaměstnanci mohou svobodně hovořit a hovoří o těchto otázkách na pracovišti bez odvetných opatření. Naše politika sociálních médií výslovně zahrnuje práva zaměstnanců podle zákona o národních pracovních vztazích,“ uvedl Taylor pro agenturu Bloomberg.
Nyní jejich snahy o vytvoření odboru dospěly k úspěchu. Členové Game Workers Alliance uvedli, že doufají, že ostatní zaměstnanci v celém herním průmyslu budou následovat jejich příkladu. Chtějí, aby se odbory v herním průmyslu staly běžnějším jevem.
„Výsledek těchto voleb, hlas lidí, kteří se spojili, aby hlasovali pro tyto odbory, je dalším potvrzením toho, že i malá skupina lidí v Madisonu ve Wisconsinu, kteří jsou solidární, se může postavit proti gigantovi z AAA studia, jako je Activision, a vyjít z toho jako vítěz,“ řekla deníku The Washington Post testerka QA společnosti Raven Software Becka Aignerová.